Kan det vara kaos hos en dagmamma??
Hade en förälder som hämtade i dag och det tog en liten stund innan kläderna var på plats. Det blev lite prat och så i hallen innan den föräldern for, och det framkom att det ibland kan vara lite olika viljor hemma ang när, hur och vilka kläder som ska på vid olika aktiviteter. Och så säger föräldern till mig, lite uppgivet : Hur klarar du av alla 6 och det aldrig bli kaos!? 
 
Han som aldrig riktigt tänka eller svara på förälderns frågeställning för barnet ville ut och jag hade en liten som pockade på uppmärksamhet från sitt håll. Men så här i efterhand så har jag grunnat lite på det hela och insett att föräldrarna borde få uppleva att det visst är kaos hos mig också mellan varven, och ibland ordentligt kaos 😊
 
För det är kanske så att många föräldrar tror att det aldrig hackar fast hos en dagmamma. Att jag är en super women av något slag som fixar allt och har typ 8 armar som en bläckfisk och bara lugnt går genom dagarna utan att ett enda hårstrå åker fel och allt bara lugnt flyter på......vilken tanke 😄
 
Herre gud vad det kan vara kaos ibland! En har bajsat,som man byter på, en annan vill ha hjälp med att få på en docka kläder samtidigt som en annan har bestämt sig för att jag ska UT!!!! och så har vi då den fjärde som vill ha mat.....NU!!!! Och på det en som är trött som sjutton och helst av allt bara vill sova, men som jag helst vill få i lite mat ( som inte riktigt är klar naturligtvis ) Och så är kaoset ett faktum........
 
Jag tror att många föräldrar skulle må bra av att få se en vanlig kaosdag som även jag som dagmamma kan ha. För det är inte så att allt bara flyter på som en solig söndag ens hos mig. Jag har dagar när jag allvarligt funderar om jag verkligen är rätt man på rätt plats. Dessa dagar när jag känner så, har jag precis som vilken annan förälder som helst, upplevt att jag inte riktigt räckt till på det sätt som jag verkligen vill. Och vi alla som är föräldrar, på ett eller att vis, vi vet alla hur ledsen i själen man blir när den känslan vandrar genom hjärtat ♥ 
 
Tack och lov är det inte ofta det händer, men det händer. Och det är det som jag tror att många föräldrar skulle må bra av att få veta, att det även hos mig kan vara kaos vissa dagar, inte bara hemma hos dom själva ♥ 
 
Dessa dagar, när kaoset är ett faktum, ja då drar jag ner på alla tankar på att jag "måste" göra en massa planerade saker, för att vi har det på planeringen. Då trycker jag på stoppknappen och så bara är vi den dagen. Då blir det lugna aktiviteter hemma och så lite "måsten" som möjligt. För "måsten" finns det nog av här i världen, varför slösa bort tid på det ? Vissa dagar är bara gjorda för hemmamys i slowfox tempo. Även hos en dagmamma 😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress