It`s raining men......

Nä men väl vatten från himlen ..Det bara öser ner men vad gör det när det är varmt i förtältet
och vagnen har en go och skön säng till kvällen..

Var in till city i dag och shoppade lite : ) Det blev nya vinglas till vagnen , tights både långa och 3/4 dels.
Men största fynden gjorde jag på Indiska : ) 4 olika tuniker fick följa med hem till lilla moa : )
Gissa om jag är nöjd......lita på det ; )

Var också förbi Frida och hennes utställning i dag , där hjälpte vi till med att plocka ner och städa undan efter hennes vernisage. Och eftersom vi redan var på g så följde vi Viola in till T-central och Stadium. Där inköptes det ett regnställ : ) Ingen liten underdrift att säga att det verkligen behövdes i dag...

Och som kronan på verket efter en toppendag så la vår linje på tunnelbanan av när vi stod och väntade på att åka hem...och det sög verkligen!!

Upp och i väg till Åhlenshuset för att åka via extrabussar som dom satt in. Och med vår tur så fick vi vänta och vänta och vänta....regnet bara öste ner mer och mer....Men så hör vi en vacker röst kvittra....nu fungerar T-banan igen.

Alla rusade ner som galningar bara för att slippa regnet och på tunnelbanan igen....tack och lov. Det är inte fören det händer en sån här sak som man inser hur beroende man är av att det fungerar. Att börja bussa alla som hade tänkt sig att åka röd linje på tunnelbanan kräver sin man i antal bussar. Det räcker inte med en, en sån här gång.
Om vi hade fått vänta på bussen hade vi kanske fått plats på den tredje eller fjärde bussen , då förstår ni hur många det är som åker en linje på tunnelbanan samtidigt och det bara från en station av alla ..

Men men , hem kom vi och nu ska vi bara mysa ner oss i soffan. I morgon ska vi ta en latdag och bara packa i hop hela ekipaget och på lördag börjar vi att rulla norrut igen....Norrland se upp för nu kommer vi tillbaks igen ; )

Kungens Kurva

Fick besök av oss i dag : ) Men fy så besviken jag blev på Hööks : (  Superdåligt innehåll i butiken...
Då var Ikea mycket bättre : ) Blev 2 lampor en stekpanna och ett grytsett , varken mer el mindre.

På vägen hem så blev vi vilda och vackra och gav sjutton i Ikeas gratisbussar som vi hade åkt dit i. Såg att
bussen till Fruängen dök upp där utanför så vi slängde oss in i den och åkte till Fruängen ist och tog tunnelbanan därifrån till Mörby centrum och sedan bussen till vagnen. Då slapp vi gå så mkt , våra fötter skriker snart när dom ser oss ta fram skorna. Jag skojar inte...vi har gått många mil dom här dagarna. Men sjutton vad roligt det är...
men det kostar på att leka turist ; ) särskilt för fötterna...

I morgon blir det inte hemfärd som vi hade tänkt oss utan det blir en tur på stan för att kolla några butiker som vi inte hunnit med än. Ett besök till Frida är också inplanerat och en god lunch/middag på stan finns också på dagplaneringen.....sen har vi kanske tid att börja rulla upp mot norrland igen , får se , vi kanske blir kvar här ; )

Ha det gott alla så ses vi senare.....

Jag säger bara " Allsång på Skansen äger"

Japp ni läser helt rätt och jag står för vad jag säger ; ) Gissa om dagen har varit bra.
Mötte upp Viola och Jens på slussen och sedan blev det färjan till Djurgården och Skansen...

Där har vi sett på alla underbart vackra gamla hus som finns där varvat med att se repen på Allsången. Och det
mina vänner är en upplevelse för sig.

Detta med Allsång på skansen introducerade Kicki för mig när vi började att rulla med våra vagnar tillsammans för en herrans massa år sedan. Och gissa om jag saknade Kicki och Lasse i kväll.....men vi har bestämt att nästa
sommar ska vi alla , dvs Jag, Jörgen, Viola, Frida, Sanna, Jessika, Kicki och Lasse , Benjamin och Jens (om han står ut en gång till)+ alla andra som vill hänga på, att verkligen Allsånga på Skansen. DÅ blir det hela kittet med Kylväska och filtar , kuddar och paraplyer mot solen , böcker och sittplattser riktigt långt fram ; )
Ska det va så ska det va....eller hur!!

I alla fall så bjöd kvällen på ett potpurri som bestod av Lill Lindfors , Christer Sjögren och Torsten Flink, Idolerna ,
Mando Diao , Jasmine Cara och sist men inte minst Anders Lundin , en helkväll med andra ord.

Lite bilder från i dag...

Tack Viola och Jens för en jätte trevlig dag tillsammans : )

I Love The Life I Live, I Live The Life I Love

I bland rusar livet fram i expressfart. Det har det verkligen gjort nu i en vecka. En vecka i S-holm och jag är full av nya intryck , upplevelser , dofter och minnen...

Vet knappt var jag ska börja någonstans. Men det som ligger mig varmast om hjärtat är Fridas utställning om rullstolsburna personer från olika delar av världen. Det var Fridas utställning som la grunden till vår semester,vi bestämde direkt när hon berättade om detta att dit skulle vi , det fick bära eller brista. Och eftersom den inföll under vår semester bestämde vi oss för att passa på att förkovra oss lite mer under denna tid : ) Så vi har hunnit med mycke och mer ska det bli , bla Skansen och ev en tur till Fjäderöarna står på programmet..

Men nu lite bilder , ingen kan väl ha missat att jag bara älskar att fota. Och det är som att sjunga...jag gör det hellre än bra , men det bjuder jag på ; )

Några av Fridas vackra tavlor...

Lite mingelbilder från kvällen..

Besöka Gamla stan har vi hunnit nu i flera omgångar. Och i dag innan Anton skulle flyga hem med Sanna och Jessika till Umeå frågade han om vi skulle klara oss själva nu då. Men o ja svarade jag styv i korken, men som vanligt när man har blivit varm i kläderna blir man lite nonchalant....Gissa vilka som klev på fel linje....jo vi naturligtvis och här upptäckte vi det : )

Det var bara att kliva av och byta sida på perongen så var vi på rätt köl igen ; )

Lite bilder från våra vandringar i Gamla stan...

Förutom allt detta så har vi hunnit med ett besök på slottet. Där har vi tittat på Skattkammaren och på paradvåningarna. Det var en otrolig upplevelse att få se alla tyger , målningar och med vilken utsmyckning alla rum var inredda med. Det går inte att med ord beskriva hur vackra alla rummen var och med vilken otrolig yrkesstollthet allt var gjort från det lilla till det stora. Även Museet Tre kronor är värt ett besök. Att få uppleva hur det var att bo i en borg tidigt 1600-tal gör att jag uppskattar det liv jag lever i dag på ett helt annat sätt : )

Ett besök på Naturhistoriska har vi hunnit med också. Och väl där gick vi på en 3-D film och det var en upplevelse bara den. Första gången så var jag inte riktigt beredd på hur naturtroget det skulle se ut , gissa om jag höll på att bajsa på mig när det första havsmonstret kom emot mig i full fart. Men eftersom jag inte ville verka allt för skraj så försökte jag att visa minimalt hur rädd jag blev, men till ingen nytta : ) En liten fågel sjöng i Antons öra och det fick jag höra senare på kvällen  Men men , det bjuder jag på :)

M a o har jag haft det super och det bara fortsätter i morgon igen.  I morgon bär det av in till Frida på söder och sedan blir det Djurgården med alla tillbehör....

Ha det gott så ses vi senare..

Härliga tider

I går blev det en bra dag. Sol och värme och lite mer kultur ; ) Vi besökte skattkammaren  och
tittade på kronor , spiror och dessa ägg som hör till en före detta kung el drottning.

Det känns helt overkligt att stenarna på dessa vackra saker verkligen är äkta vara , inget bildigt kraffs här inte. Men som sagt , det glimmar på ett helt annat sätt än låtsasvarorna gör.

Snart bär det av in igen för att möta upp flickorna som kommer från Umeå , ska bli så mysigt att få träffa dom igen. Kännbs nästan som om det var flera veckor sedan och inte 4 dagar sedan vi såga sist : )

Ha det gott så ses vi senare....

En dag med sol och värme och en tur in till stan....

Det är varmt och väldigt sönderbränt. Förstår att det är eldningsförbud.

Kanske lite tidigt även om jag älskar julen och tomtar.

Tyska kyrkan i Gamla stan. Otroligt vacker och väl värt ett besök.

Jag bara älskar alla gränder och små butiker i Gamla stan

Vaktavlösning på slottet. Jag är väl inte turist för intet :)

Ja detta är lite av allt som vi sett och gjort i dag. I morgon blir det ett besök för att titta
på livrustkammaren , men där får man nog inte fota : ( Men men , minnen finns ju alltid
kvar.

Har även hunnit med att sola på stranden , men sjukt varmt. Hörde en del säga att det var 29 grader i skuggan. Tur att det blåste lite och att det fanns vatten : )

Ha det gott så ses vi senare......

Äntligen S-holm : )

Rullade i väg i går runt ett tiden . Många stopp senare runt kl 22 ställde vi oss hitanför Uppsala för att slagga över natten. Rullade in i S-holm cirkus kl 10 till morgonen. Fick vänta till 12 innan alla som skulle åka hade farit och alla som var inne som ville byta plats hade gjort det innan vi fick komma in.

Hade turen att få en plats i skogen så vi slipper den mördande värmen som är på stora platån där dom flesta står : ) Vill vi sola och bada går vi ca 200 meter till stranden och den härliga bryggan....mao så får vi skuggit och svalt i vagnen och har solen ett stenkast bort....kan inte bli bättre ; )

Har varit och fixat Sl kort i dag så nu åker vi hur mycket vi vill i en vecka framåt , håll i hattten för nu kommer vi...Stockholm är utsatt för nu är Ahlenius här :)

Står så skönt i skuggan : )

Där ute vill jag inte stå : ) Fy så varmt..

Ha det gott så ses vi senare.....

****************************************************

En sommar att minnas

Denna sommar blir en sommar att minnas. Sol värme underbara kvällar med släkt och vänner.
En sommar med underbara äventyr som fyller mina batterier med positiva upplevelser.

På måndag rullar vi mot Stockholm och Fridas vernisage. Det blir lite stopp på vägen bla i Bjästa om Kicki och Lasse är hemma och orkar med ett besök : )

Sol ,shopping , och massa andra trevligheter väntar oss där nere. Och efter det bär det av i sakta mak mot stugan och Frode plutt. Frode kommer att få åka upp dit med mamma och pappa och det gillas säger han ; )

Ser verkligen fram emot denna resa med vagn och allt , var ju ett tag sedan den rullade med oss ut på äventyr
men nu är det dags igen.....

Ha det gott så ses vi senare......

Mums i magen.

I kväll bär det av till Sjöbris och middag med Carola och Beppo. God mat och trevligt sällskap säger då inte vi nej till varken jag eller Jörgen.

Annars så har vi haft besök av Elida. Jag och Frode tog med henne på en prommis men så somnade hon så då gick vi hem igen. Men efter en stund slog hon upp sina violblå och tempot gick från 0 till 100 i ett svep : ) Snacka om mycke energi i ett litet format.

Har förövrigt packat vagnen så att den är klar tills på Måndag när vi börjar att rulla ner till S-holm. Lördag och söndag är vi billös så då blir det till att använda cykeln om vi ska ngn stans. Men det enda som jag vet är inplanerat är att gratta en liten tjej som fyller 1 år i morgon....vem kan det va ; )

Föresten , nu har Jessika bokat en resa tillsammans med sin bästis FavvoMarre. Det blir Kreta den 24 september.....jag vill oxååååååååååååååååå!!!!!

Ha det gott så ses vi senare..

Hemma för att ladda om....

För på måndag rullar vi mot S-holm och Fridas utställning : ) ska bli jätteroligt att få åka ner och träffa henne.
ner far också Viola , Jens och Göte. Även vänner från Kittelfjäll/Umeå kommer ner....oj vad roligt det kommer att bli.

Eftersom tjejerna jobbar flyger dom ner till oss på fredag och åker hem på måndagen nöjda och glada får jag verkligen hoppas...Anton kommer nog att göra tjejerna sällskap hem så det blir nog bara jag och Jörgen som gungar vidare med vagnen mot Dikanäs : )

Har vi tur kommer Kicki och Lasse upp en sväng för att mysa och ta det lite lugnt. Annars får vi fördriva tiden med att kolla in Tonys bygge av deras nya stuga. Jag har alltid varit duktig som arbetsledare ; )

Nu väntar sängen så ni får ha det så gott så ses vi senare.....

Me like....Sommar vagn och Vännäs : )

Härligt är livet....

En fartig helg

Sova i härliga vagnen i Vännäs och mysiga tävlingar i Umeå med fina ponnysar och härliga Eleonor...
Ungdomarna har vandrat fram och tillbaka mellan marknad , bad och vagn. Energi för flera och ungdomens positiva levnadslust och en stor nyfikenhet på livet....härligt.

Själv har jag pendlat åt sk fel håll , men inte gråter jag för det. En jätte trevlig tävling har det varit i helgen och bara glada och positiva människor. Allt har flytit på så där bra som det kan göra i bland och lovorden för Urf har varit många och glädjande : )

I Torsdags fick jag äran att vara barnvakt åt denna lilla söta tjej : ) Och förutom Frode prommis och tvättstuga han vi med detta......

Från vagnen och helgen kommer dessa bilder..

Ha det gott så ses vi senare....

Ha ha för Eleonor.....

Har skrattat så att magen bara krampar mellan varven : )
 Vad vore livet utan bästaste bästa Eleonor ; )

Nu bär det av....

Besiktiga husvagnen står först på planeringen - önska mig lycka till och håll tummarna för att den får en ok stämpel i rumpan...

Sedan blir det Hippo och världens bästa Eleonor : ) Förutom en skön tjej så kommer ju alla trevliga och mysiga ekipage från när och fjärran. Är superskoj att få träffa alla igen och utbyta lite skvaller....många ekipage har jag ju träffat nu under flera år ( över 4) så dom känns mer el mindre som gamla vänner.

Sedan bär det av till Vännäs och ställla upp vagnen. Som tur är har vi 5 ungdomar med oss så lite barnarbete(ungdomsarbete) kommer det definitivt att bli : ) Jag tar bara fram långpisken så ordnar det sig ; ) Eller hur !!

I kväll kommer 3 apor att rinna ner i min mage och något annat gott som finns i vagnen...Längtar!!!

Ha det gott alla så ses vi senare.....

Hästdoft på burk vore något

Ponny tävlingar i helgen tillsammans med husvagnstripp till Vännäs : )
Härliga helg här kommer jag!!!!!

Vilken semester..

Här på tenton spenderade jag ca 1,5 timme i dag med Sanna . Var faktiskt jätteroligt att gymma men oj vad dåligt med muskler jag har. Det absolut bästa var att stretcha efteråt med hjälp av olika maskiner....gud vad gott det gjorde.

Sedan har jag tömt vagnen och hängt ut alla sängkläder på vädring och nu ska jag ut och skura den från topp till tå ; ) Sörat med Eleonor och tagit en kopp kaffe har jag oxå hunnit med.....

Ha det alla....

Im the driver....

Fy vad nöjd jag är ..... i går for jag och Jessika och hämtade husvagnen för att dra hem den till oss.
Det var tänkt att vi skulle vänta på Jörgen men det ena ledde till det andra så till slut satt vagnen på bilen och speglarna på huven. Väl där insåg vi ju att det var precis som att koppla på en häst transport (förutom de extra speglarna). Så vi körde på och var klar när Jörgen kom.

Men eftersom det var ganska så trångt när vi skulle ut ( med gamla bilar o dyl som stod där) så hade jag tänkt be Jörgen köra ut bil och vagn. Men så tänkte jag....va fn kan gå fel...så ut kom jag utan en repa i lacken vare sig på bil el vagn....

Ut på vägen och till min stora glädje var det som att köra en transport : ) Jessika peppade mig och sa - Låtsas som att hästarna har blivit fetare än dom har varit och kör bara på : )

Och hem kom vi utan problem. Körde iof bara 70 och inte 80 som man får. Kände för att ta det lite lugnare så här andra gången i mitt liv som jag drar vagnen. Väl hemma backade jag in vagnen vid garaget som är mot vägen utan att mosa vagn eller flytta gareget från sin plats...och i dag blir det till att vädra sängkläder och städa ur vagnen så att det är fint till på fredag när Vännäs kallar på oss.....

Känns så otroligt skönt i hela kroppen när man gör någonting som man inte tror att man kan och ser att det går hur bra som helst...eller hur Madelene....

Ha det gått så ses vi senare

......................................................................................

Tack gumman

Älskar dig....

Sol motorbuller öl i överflöd och glada människor

Då snackar vi om WHEELS!!!!

Matte....lyssna och njut

En super rolig kväll med världens bästa människor. Tack för attt ni finns!!

Nästan som Kanarieöarna : )

Det stavas semester..

Solen skiner , lugnet lägrar sig och solstolen med boken kallar......Ha det gott alla....

Hollenbollen på väg...

Gick på som den veteran han är. Det var nästan som om han förstod att det var dags för lite äventyr.
Och gissa om han hade stora ögon när han klev av i Gräsmyr hos Pridde och Trullan och liv i honom blev det när han släpptes i sin egen beteshage : )

Sanna lastade och drog själv och vi andra var bara med som extrastöd om det skulle behövas....men inte då...Holle gör allt som Sanna ber om utan att blinka.

En glad Holle hälsade på sina polare och stack sedan ner mulen i det goda gräset efter att han dragit några repor i hagen för att göra den till sin : )

Lite bilder från Holle, Pridde och Trullans härliga liv : )

Oj vad däcket tjuter....

En annorlunda morgon blev det. Upp och i väg med drag under cykeldäcken. Och väl på plats fick jag morgonkaffe med Carola och en go morgonkram av mitt dagbarn : ) ganska så mysigt, och som kronan på verket blev det smörgåstårta och kaffe när regnet vräkte ner. Tittade ut och tänkte....oj vad det öser ner....gör det någonting??....nä tror inte det , jag tar en kopp kaffe till : )

Besöka en sjukling som var på väg hem han vi också. En tur till Vännäs med ett paket till vet stationen plus en koll av campingplatsen för dit ska vi på Vännäsdagarna med alla ungdomar + några extra dagar för lilla moa och Jörgen : )

Bolaget som gav mig tre apor att lägga i kylskåpet till min lilla mage tog vi på vägen och lite annat smått och gott fick följa med hem...

Humöret på topp och semestern runt hörnet , vad mer kan en kvinna i sina bästa år önska sig?? Inte så mycket mer tror jag ; )

Ha det gott alla så ses vi senare....