Miljöträning
I går var jag och Hubbe nere på stan på valpkursen, och jösses vad folk en helt vanlig måndag kl 18 . Vi promenerade runt vid älven, via filmstaden, torget och sedan tillbaka ner mot älven igen.
 
Hubbe var precis som han brukar, otroligt duktig. Vi övade på kontakttagande bland allt folk och all yttre stimulans. Vi stannade även upp och bara satt, för att passivitetsträna, dvs att kunna stanna upp och bara vara mitt i allt larm och alla människor.
 
Är så imponerad över psyket på denna hund! Cool till allt nytt, undersöker och sedan är det bra. Var inte mycket under gårdagens besök på stan som gav några starka reaktioner, mer än nyfikenhet då och det tycker jag är bara bra. Nyfiken, undersöka och sedan gå vidare, det är Hubbe det ♥
 
 
En lite trött kille efter en timme på stan. Men trots det så var han superduktig på alla sätt ♥
 
 
Mycket att titta på. Många olika ljud, dofter och alla dessa fåglar som cirkulerade runt. Men en klok Hubbe satte sig bara ned och spanade in sin nya omgivning. Efter en stund reste han sig och tittade på mig som om han sa - Kom nu matte, nu finns det inte så mycket mer som jag vill titta på.
 
 
Hm..........vad är det för rolig lekkompis ? Men han kommer ju aldrig och busar, hur mycket jag än tittar och viftar på svansen ? Vem kan det vara........?
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress