Det som fyllde mitt liv förut
är i dag bytt till någonting helt annat. Har haft, och har fortfarande, svårt att varva ner på eftermiddagarna nu när jag inte har mitt gamla, väl inplanerade liv att luta mig mot.
 
Min man blir stundvis galen av att jag inte kan sitta still utan far runt som en duracellkanin för jämnan. Har haft svårt att släppa mitt gamla liv ( kanske inte riktigt velat det heller eftersom det var så oerhört mycket glädje och kärlek med finaste prinsen ♥ ) Har känt mig ensam, ledsen och väldigt tom invändigt.  Ingenting har varit riktigt kul och att sitta i soffan, titta på Tv eller läsa, ja det har inte riktigt räckt till på något vis. Det stillar inte rörelsebehovet i mig som jag har. Behovet av att få vara fysiskt aktiv utomhus, använda kroppen så att den blir trött, få rensa hjärnan med skogsdoft, ljudet av vinden i träden samt lukterna som bara finns där, ja det behöver jag med varenda cell i min själ. Jag kan inte bara gå tillbaka till den jag var förut och till de intressen som jag hade då. Jag behöver någonting mer! 
 
Så vad gör jag nu då?? Jo jag vandrar med hundarna. Ut i skogen, för där får jag äntligen gå mig trött. Fylla själen med skogsdofter, känna vinden mot mitt ansikte och känna solen värma mig. Och där så kan jag nästan känna samma lycka som jag kände när jag var i stallet förut och fick vara med fiaste Prinsen. Sakta men säkert håller jag på att komma in i ett nytt liv som ger mig en själslig lycka på ett sätt som jag bara måste ha för att kunna leva fullt ut. Jag älskar att vara ute i skog & mark. Jag måste få en dos av detta för att kunna må bra och för att hitta en balans i livet, samma balans som Lucky gav mig förut håller nu hundarna på att fylla mig med. Så just nu är det det jag lever för, dessa stunder i skogen med mina fyrbenta vänner i pälsformat med kärlek i överflöd och som alltid är pigga på en tur ut i skogen med matte. Utan er hade jag blivit galen, tack för att ni finns ♥
 
 
Wifeey

naaaw så söta :)


Hur lägger man in video på bloggen?

Svar: Tack 😊 Jag har lagt mina på Youtube och delar dom därifrån 👍
Åsa Alenius

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress