Det går frammåt
Nu är alla golv rivna. På agendan nu står syllbyte samt att byta ut alla golvåsar och! handköra in ett X antal skottkärror med grovsingel ( orkar inte ens tänka på hur många det kommer att bli i slutändan ) men "källaren" är ca 2.50 x 3 meter samt minst 1.20 djup, minimi mått, är säkert större men om vi räknar på dessa mått så blir det en anselig mängd skottkärror som ska handskottas , köras in och tippas i hålet. Mitt jobb......Happy face 😜
 
I dag hade vi hjälp av Jessika så att riva och spikdra köksgolvet samt skotta all sågspån i säckar och ta ut den dåliga blindbotten, ja det gick som en dans. Medans Jörgen & Jessika jobba inne så körde jag bort allt det som vi ska bränna med hjälp av 4-hjulingen. Har snart lärt mig att backa den, är ingen stjärna, men det går framåt. Mitt jobb var också att fylla några släp för att lasta på släpvagnen efter bilen, det var sådant som skulle på återvinningen i Dikanäs samt att bära in allt bra & friskt virke som ska återanväda i byggnationerna framöver. Blev några vändor med 4-hjulingen men även några vändor med bärande av friskt plankgolv.
 
 
 
 
 Eftersom jag gillar värme betydligt mer än resten av familjen så blev alla utomhusjobb mina. Men att jobba fysiskt tungt i gassande sol och 25 grader i skuggan gjorde även en solälskare som jag lite matt i kroppen. Men jag försöker att se slutmålet där framme ( det kommer att bli super, när vi väl är klar ) och jag försöker att intala mig att varje sak jag gör är ganska så likvärdigt med ett gympass. Så förhoppningsvis så blir kroppen bara starkare och starkare för varje dag som går.
 
Mitt jobb i dag, att lasta och köra ner allt "skräp" Det blev 2 vändor till återvinningen i Dikanäs och på fredag blir det ett stooooort lass till. Är så glad att jag kört så mycket hästtransport i mina dagar så att köra släp med rivningsskräp, ja det är inget problem. 
 
 
 
I morgon kommer vi att åka ner till Åern för att hämta det som vi behöver för syllbyte. Vi har redan, sedan tidigre, en ganska stor och bra hög med brädor av div olika storlekar där. Kommer väl till pass vid en reparation som denna. Guld att ha egen brädhög att hämta ur. Golvåsarna däremot, dom kommer vi att köpa på en byggaffär. Vi behöver 11 st ( Om jag inte minns fel ) och det är gott att få färdigtorkade åsar så att dom förhoppningsvis håller sig raka och fina när vi lagt in dom.
 
Så nu har vi hunnit hit, nöjda med att all golvrivning är klar så att det mer roliga kan börja. Syllen kom som en bitterljuv present, men när den är bytt och "källaren" fylld så blir det nya golvåsar, att dra ny VVS till toa & kök och ny el innan golvskivorna ska på. Mycket jobb ( det skriver jag alltid och det är det verkligen! ) men det kommer att bli så otroligt bra när det väl är klart ♥
 
Fortsättning följer.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress