Att stanna upp och reflektera
är väldigt nyttigt i livet. men handen på hjärtat......hur ofta sker det? Hur ofta rullar inte livet bara på....dag efter dag....vecka efter vecka....och pötsligt har tiden, den dyrbara tiden bara runnit iväg, som vatten mellan fingrarna.
 
Att stanna upp kan också vara att ta det lugnare. Att göra saker långsammare, låta det få ta tid utan att känna stressen komma. När jag gör så upplever jag mycket mer känslor ( helt naturligt ) och väldigt ofta kan jag sakna denna "göra det långsammare" känslan som helt plötsligt innehåller både dofter och andra synintryck för kropp och själ.
 
Vad har jag gjort då denna vecka......ja inte särskillt mycket faktiskt, men dagarna har rullat på ändå och snart är det dags för hemfärd. Hem till Luckyt, lägenheten, jobbet,  ja hem till mitt "andra" liv  ❤️  Men vardagen här har bestått av att skotta snö, bära in ved, laga mat på vedspisen, promenera med hundarna, haft trevligt middagssällskap av Göte, besök till byn, tänt ljus och satt lyktor på gravarna, fotat lite ( men mindre än vad jag tänkt ) sovit lunch, läst böcker och matat fåglarna  ❤️  Ja allt och inget har vår vecka här bestått av, mest allt och minst inget 😊
 
Det jag mest tar med mig härifrån denna gången är den möjlighet som ev kommer att förändra vårt liv, inte nu, men på några år om allt går oss väl....Vi har vår dröm, och vi jobbar för den, på alla vis. Och om det går som vi vill.....kanske, bara kanske....kan vi förverkliga den liiiite snabbare än vad vi trott ha möjlighet till. Men än så länge ligger allt i framtiden och framtiden blir det den blir.......men hoppets låga fladdrar lite starkare, lite kraftigare och lite mer.....än förut  ❤️ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Camilla Persson

Vilken otroligt fin bild! 😌

Svar: Tack :)
Åsa Alenius

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress