Äntligen är det över
Det har varit 14 dagar med en massa oro och hjärnspöken! Eftersom jag av naturen är en person som analyserar och gärna överanalyserar så har dessa dagar sedan Lucky fick feber och blev förkyld varit ganska mariga rent ut sagt.
 
Men nu är Prinsen pigg ( läs piggare ) men att det tagit på honom är ingen tvekan. Min vän är trött och den riktigt glada och pigga glimten i ögat är inte helt tillbaka, men jag hoppas att även den ska komma nu när det värsta är över.
 
I går gick vi en lite längre prommis som jag avslutade allt med att låta Lucky jogga på lina i trav i båda varven, en gång hostade han på hela tiden. Lite skillnad jämfört med  fredag för två veckor sedan, när det lät som om han skulle hosta lungorna ur sig. Tempen har som högst legat på 38.3, inte farligt högt men med tanke på hans grundtemp så var det en ökning som i mina ögon var feber!
 
I dag ska jag prova att sitta upp en liten sväng, märker jag att han inte orkar så är det bara att fortsätta med långa härliga promenader igen. Läste någonstans att så många dagar som en häst haft feber, så många veckor ska man ta det lugnt efteråt. Nu gör det inte mig någonting att ta det lugnt, vi är ju inte purung någon av oss två ♥ så att luffsa fram flera veckor gör absolut ingenting ☺ Huvudsaken att fina Prinsen blir sitt gamla pigga & glada jag igen ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress