Dagens Lucky ♥
Red lektion för Camilla i dag, och jösses vad roligt det var! Camilla kan verkligen få en att känna sig som typ Patrik Kittel fast i kvinnoformat ☺ Jag är alltid så otroligt glad och stolt över min fina Lucky ♥ när vi haft lektion ☺ Och för att gå emot den svenska jantelagen så är jag faktiskt också oerhört stolt över mig själv, och jag törs skriva det helt öppet ☺
 
 
I dag jobbade vi förutom med formen ( som jag fortfarande behöver mkt hjälp med ) men även med galoppfattningar och övergångar. Och med tanke på att galopp på banan har varit ursvår för mig så lyckades vi verkligen bra i dag ☺ Tidigare i vinter fick jag verkligen en stor aha- upplevelse för hur galoppen ska kännas i taktformen, vilket har hjälpt mig mycket efter det ☺ Och i dag fick vi till en jättefin fattning där jag trodde att han blev arg och irriterad på mig för fattningen blev så tydlig men tack och lov för Camilla ☺ Hon förklarade att vi för första gången lyckades med en ordentlig fattning ända bakifrån med hela bak kärran med, Happy face ☺
 
 
Så summa sumarum så har jag fortfarande ett smile som går från öra till öra, och Prinsen min är inte till salu, inte ens för 1 miljon kronor! För han är bäst, och han är min ♥
 
Efter lektionen han gubben bara ut i hagen så lade han sig och rulla, så himla skönt nu när han kan gå utan täcke och bara lufta pälsen och förhoppningsvis gnugga bort lite hår nu när sommaren närmar sig och pällsfällningen aldrig verkar vilja ta slut.
 
 Efteråt stod han lagomt skitig och bara njöt av solskenet och värmen ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress