Gårdagens ridning
Förkyld nanting for jag till stallet och tanken var att ta det verkligt lugnt, och det gjorde jag ☺ Jessika fick dra den största sleven och jag glassade mest bara runt med att fylla vatten, mocka hagar, surra lite, dra in lite höpåsar och lite annat smått o gott som hör hästvärlden till.
 
Med oss var vovvarna, men i dag var det inte riktigt lika skönt som i lördags när bilden togs. Men killarna var lika nöjda ändå ☺ Kirre kurr fick träffa en tik tjej som är helt super i detta med att träna hundmöten ♥ Efter det att Kirvan blev attackerad i sommras så har han svårt vid möten, men igår fick han träffa Molly och jösses så bra det gick. Och Malin är ju så duktig så med henne som stöd (översättare av kroppsspråk) så fick jag hjälp att se "Kirvan" lite också, tack Malin ♥
 
 
Själv fick jag för andra gången se att Morris är mer lyhörd än vad jag trott om honom ☺ För i dag så kunde jag bryta och kalla in honom när det kom en lös hund. Förut har han gärna rusat fram till mötande hund utan att stanna men både i lördags och igår så kunde jag bryta och kalla in honom "innan" han han ända fram, duktiga kille ♥
 
När allt var klar så hade jag min premiärtur ute i skogen med voltigegjorden på Lucky. Vi skulle bara skritta fram och sedan vända om och vara på banan, men det ena ledde till det andra så det blev i stället en travtur i skogen i månskenet på finaste Prinsen ( och jag satt kvar heeela tiden!) Jessika hade fått läxa av Julia att öva med Pridde så det blev mycket halt-trav-halt övningar. Passar mig och Lucky super, för är det någonting killen har svårt för just nu är det att stå stilla i skogen, han vill ju så gärna bara få röra sig framåt. 
 
Jag jobbade mycket med formen samt övergångarna skritt-trav-skritt utan att tappa honom i dessa stunder. Gick asdåligt från början ( sprang bara med huvudet upp i himlen typ ) men oj så duktig han var på slutet, huuuuur fin som helst bästa Prinsen ♥ Jag blir duktigare och duktigare själv, måste bara komma i håg att krama med skänklarna, glömmer gärna att hålla om när han har sån fin egen energi ute, men det är då formen kommer också, när jag gör rätt med alla delar av min egen kropp ( Händer, ben och säte ) ☺ Och i dag hade vi bara en tjorvstund när Prinsen skulle vända om och strula runt, och denna gången löste vi det superfort utan allt strul som kan bli ibland. Det är också ett framsteg för oss ☺
 
Nu är det färdigridit för mig för ett par dagar eftersom ett fjällbesök står på agendan ☺ Passar faktiskt bra nu när jag är så dunderförkyld, ska bli skönt med lite miljöombyte, även om jag kommer att hosta och knapra alvedon för att vara på benen, bästa platsen att vara sjuk på är stugan. Bara att vara där gör att jag känner mig piggare ☺
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Frida

Härliga bilder :)

Svar: tack :)
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress