Gårdagens Lucky ♥
I går var jag en sån där "Elitryttare" i gen ☺ Dvs jag gjorde ingen markservice, bara red, GILLAS ☺ Jessika hade vila på Pridde så hon skulle börja med all service och jag skulle hjälpa till när jag ridit klart.
 
Tog upp Prinsen från betet, jösses vad hans kompisar ropade efter honom, hade tydligen varit lite (läs mycket) sjönsång från deras hage medan Lucky var borta ♥
 
Hade turen att jag var helt själv på banan så i går var det värsta lyxen ☺ Och gissa om det gick bra ( i mina mått mätt naturligtvis ) Eftersom vi är ett ganska stort ekipage så behöver jag mycket yta ☺ och när jag är själv har jag huuur mycket yta som helst, och ingen att ta hänsyn till ☺ Toppen!!
 
Jobbade mycket med volter, serpentiner, kämpar på med öppna & sluta samt med skänkelvikningar. Gick sedan över till att jogga runt i galopp på fyrkantspåret för att sedan gå in på volt och avslutade med fattningar från halt i båda varven. Och för att vara vi så gick det jättebra! ☺ Sjukt rolig stund på ryggen och inser att Fru Ahlenius borde jobba på banan åtminstone ett par gånger i veckan. Nyttigt men ack så jobbigt ☺ 
 
Han hjälpa till med vattnet till killarna samt att fodra kvöllsfodringen ☺ Jessika hade förberett det mesta som vi ska göra tills onsdagkväll i höväg. Eftersom vi nu bara har en bil och Jag o Jörgen åker till Skellefteå på torsdag har vi våra fina medryttare som sköter alla våra killar torsdag till Lördag. Så vill vi underlätta så mycket som möjligt som det bara går ☺ Det är ganska tufft att ha 3 stycket att fixa så det vi kan göra för att underlätta gör vi så gärna, som tack för all hjälp vi får ♥
 
Nöjd rullade vi hemåt runt 22 tiden, nu är vi som tillbaka till höst och vintertiderna i stallet. Rullar in runt 18.40 och hemåt runt 21.30-22.00. Sena kvällar men oj så roligt det är ☺ Älskar min fina Prins ♥
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress