Mot alla odds satt jag som gjuten på ryggen!
I går när jag var i stallet och skulle rida så blåste det verkligen otroligt mycket! Det blåste så in i bombens att jag förrst hade funderingar på att inte rida, men det blev ett pass på banan i alla fall ☺
 
Redan på gårdsplan signalerade Lucky att han var obekväm, men eftersom han är en trygg kille i sig själv så la jag inte så mycket värderingar över detta ( skulle jag nog ha gjort ) Red som vanligt barbacka med min gjord ( som jag alltid har gjort nu sedan nyåret ) och redan på väg från gårdsplanen började han att snurra ( denna gången endast för att Pyret tjaffsade ) Drev på och sa till Lucky " att detta går bara bra, gå nu!! " Och iväg kom vi, typ 20 meter ☺ Uppe bredvid traktorn och lilla stallet så hände ngt när vi passerade så Lucky fullkomligt bokstavligt kastade sig till höger så hux flux var vi uppe på vår fikaplats och traskade runt. Men det bästa av allt!! Jag satt kvar!! Heeeeelt otroligt! jag som har rekord på att åka av ( jag brukar säga att jag är proffs på att åka häst, men jag har också varit proffs på att tugga grus ☺ ) Men inte i går!!
 
Ner på ridbanan kom vi och där kom då 3:dje slängen, denna gång också till höger ( för en fågel och lite fladdrande plast ) men satt kvar nu också ☺ Sen var mycket farligt ett tag, typ en pressening som fladdrade, lite ljud som kom av blåsten osv.....men till slut kunde vi jobba en stund i ganska så avlappnad form och tempo ☺ Duktiga killen min ♥ Även Pyret var lite fundersam över blåsten, och med tanke på den storm som var just där och då när vi skulle rida är jag otroligt nöjd över våra fina stabila storkillar ♥
 
Finaste killarna ♥
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress