Nu är det bara att kavla upp ärmarna
och börja att stretcha höftböjarmuskeln ☺ Gjorde denna koll och var fullt övertygad om att detta skulle jag fixa heelt utan problem, jösses vad jag fick göra avbön ( scrolla ner så ser du hur du kan kolla om du är stel eller inte )
Ja, jag var verkligen stel. 
 
Så nu är det dags att börja mjuka upp och stretcha denna del av mitt bäcken, kan vara en av anledningarna till att jag upplever att jag inte kommer "ner" i sadeln ordentligt, känns som om jag flyter lite ovanpå och gärna med lite framåttippat bäcken. Är också stelare på hö sida än vänster, kan vara en orsak till att jag gärna viker mig till höger och får en tendens att dra upp skänkeln lite i hö varv. Kan ju inte skada i alla fall att jobba lite mjukgörande med mig själv också och inte bara med finaste Prinsen ♥
 
Detta är ingen form av ursäkt för att jag suger i nedsittning och verkligen suger i galoppen i höger varv, men, det kan vara en förklaring till att just dom bitarna upplevs lite tyngre för mig. Mycket av det jag upplever är så att säga "symtomer" i ridning på lite för kort/stel höftböjarmuskel. Så träna, träna och åter träna och mjuka upp den ska vara mitt fokus nu, så ser jag om det ger något resultat ☺ Det samt att rida mer barbacka och nedsittning med fokus på mig själv och känslan är mitt stora mål just nu ☺
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress