Nöjd som sjutton
var jag igår. Men trött som en gnu! Upptäcker hur svårt jag har för att hålla fokus över en längre tid, som det blev igår med Trabkursen. När jag kom hem var huvudet som gele invändigt, och jag kan säga utan att ljuga att det var ett högt pris jag fick betala för detta, nu tänker jag inte ekonomist utan mentalt, men det var lätt värt det!
 
Inser också att jag blir sämre och sämre i min hjärna, blir mycket fortare trött nu än för 5 år sedan. Har svårare att "orka" ta in bla instruktioner under tiden som jag gör någonting praktiskt, det är som om hjärnan inte klarar av 2 saker samtidigt när jag blivit lite trött. Jag orkar vara "närvarande"  och fokuserad kortare och kortare perioder, speciellt under den mörka årstiden. Med ljuset går det lättare eftersom jag inte blir riktigt lika trött som under årets mörkare tid. Har upplevt detta nu under en period så nu drar jag i handbromsen igen ☺ Brukar göra detta mellan varven, när jag upplever att jag är för trött mentalt. Och nu så är det dags igen. Detta är någonting som jag kommer att leva med resten av livet, och jag har faktiskt blivit duktigare och duktigare på att göra det. Kan kanske bero på att jag inte orkar med att må så "dåligt" som jag gör när jag får dessa "skov" som jag kallar det ☺ 
 
Eftersom detta kommer att vara kvar resten av mitt liv så är det här en ballansgång som jag själv måste komma underfund med vad som passar just mig bäst ☺ jag övar och övar, men är fortfarande inte nog snabb att ta det i tid, men skam den som ger sig, snart kommer jag att "känna" redan i förväg när det är dags att dra i handbromsen och inte som nu, när det tyvärr är liiiite försent ☺
 
Så mina vänner, är jag lite borta i skallen när vi pratar med varandra, glömmer att ringa upp, kanske inte alltid svara i telefonen och verkar allmänt virrig när vi möts. Lova mig att inte ta det personligt, för så är det absolut inte. Jag kan bara inte riktigt vara här och nu, och det beror endast på mig, inte på någon av er ♥ Tro mig!
 
Här kommer en bild på Prinsen och jag från Trabkursen ☺ Mer bilder kommer kommer i nästa nlägg. Har inte hunnit eller orkat gå igenom alla än, men dom kommer, jag lovar ☺
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress