Vilken fruktansvärd smärta!!
Ingen förutom en kvinna och en ridande kvinna kan förstå och inse vilken hemsk smärta jag har just nu!! Jag har fått någe så djävulska ridsår. Och inte bara ett, utan två!!
 
Hemska tider så ont det kan göra. Red Lucky i (tror jag) förstora ytterbyxor (köp nya människa!!) så jag halkade väl runt och det resulterade i ett modell större skavsår (fram) Har sedan inte suttit i en sadel fören då i dag när jag hade min vanliga lektion på Hippo. Har helt enkelt inte kunnat rida!
 
Så i dag på Hippo så försökte jag då att kompensera lite genom att sitta "lite mer på rumpan" och naturligtvis hade vi nästan bara nedsittning i trav & galopp. Superkul ridlektion, superbra träning men svettigt som f-n!! Och vad tror ni det resulterade i då för "lilla" fru Ahlenius. Jo men naturligtvis!! Fetaste ridsåret mellan skinkorna i röven!!!! Men grattis, du har just vunnit högsta vinsten.....Men tack och bock, preciiiis vad jag vill ha!!
 
Och efter denna lektion har jag ju min finaste prins att ta hand om ♥ Tyckte inte det käntes så förtvivlat mycket, men efter att ha ridit klart och klivit av så inser jag att jag just gjort ett av mina större misstag i livet. Skulle ha nöjt mig med Hippolektionen och jobbat med Lucky på något annat sätt än i sadeln. 
 
Så nu sitter jag här. Men ett underrede som tyvärr är i lite dåligt skick och som grädde på moset så glömde jag inotyol salvan i stallet, fy f-n vad jag är bra ☺ Men förutom denna smärta from Hell så är jag jätteglad över allt som har med ridningen att göra. Fick till några riktigt fina skänkelvikningar i både skritt och trav i dag på finaste Kahléa och Lucky är bara proffs på framdelsvändningar ☺♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress