Han ju aldrig
skriva om gårdagen ☺
 
Jag och Jörgen for till stallet efter jobbet. Gjorde bort alla sysslorna till alla tre hästarna. Tog sedan med mig Lucky själv ner på ridbanan. Han stannade först en gång och ville inte lämna gårdsplanen. Talade om för honom att det visst var ok, han skulle följa med mig! Så då gick vi vidare och mötte sedan Bella & Pontic som kom ridandes in på gårdsplanen från skogen. Stopp igen eftersom Lucky ville vända om och följa med Pontic hem till tryggheten i flocken ☺ Men talade om ytterligare en gång att det var mig han skulle följa och att det var helt ok.
 
Lite fundersam var prinsen, för i går var första gången som jag själv "provocerade" honom att lämna sitt trygga avstånd från flocken. Och det gick superbra! Lite fundersam, liiite orolig eftersom han var helt själv men oj så duktig han var. Jobbade med lite övningar nere på ridbanan innan jag valde att avsluta och gå tillbaka till stallet. Min duktiga kille ♥ 
 
Finaste Lucky är en så otroligt vänlig själ. Han tittar på mig med sina kloka funderasamma ögon " ska vi verkligen göra detta?" och när jag säger - Det ska vi! Ja då följer han med även om jag ibland ser att det inte än känns riktigt hundra för min fina kille ♥ Men han gör allt jag ber honom om och försöker verkligen att göra sitt bästa i alla lägen efter det förutsättningar som erbjuds ♥ han är så superduktig och den finaste killen som går på 4 hovar ♥ 
 
När jag tänker efter vilken otrolig förändring som han fått uppleva de sista veckorna så blir jag mer och mer stolt över honom. Att ha gått från sin skyddade värld som ridskolan ändå innebär till att leva som han gör nu. Ja det är som om vi skulle flytte till Kina och inte ha en susning om deras språk, seder och bruk. Helt utelämnad till att undersöka och uppleva allt som vi inte skulle fatta ett dyft av! Och tänk då att någon står där och försöker förklara på deras språk allt du upplever och ser, och inte fatta nada! Inte lätt inte!!
 
Min prins är bäst ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress