Det här lever
jag på länge ☺ Oj så himla bra lektion, och det var i stort sett i skritt hela tiden. Nu har jag hemläxa till nästa gång. Jag ska träna på att orka hålla kvar Lucky i sin fina form i övergången mellan skritt och trav och även när jag vänder genom volten och byter varv. Piece of cake ( Nopp, svårt som attan, men jag SKA lyckas, förr eller senare ) Fick även hjälp med att få till gummibandet, har inte vågat spänna fast det eftersom jag tyckte att det var för kort, men nu är det på plats och med den som hjälp så kommer formen lite gratis så att säga.
 
Jag vet att det går olika meningar med detta med hjälptyglar. Och naturligtvis skulle det ju vara bästa om Piloten (Jag vill säga) kunde göra det själv med riktiga ridkunskaper. Men nu kan jag inte det, men jag vill ändå ge Prinsen lite bättre förutsättningar till att bygga rätt muskler och kunna jobba i så bra form att som möjligt trots mina brister i ridningen. Så då tar jag hjälp av detta och åker lite snålskjuts, men målet är ju att ta bort detta "stödhjul" och fixa det själv. Så nu har jag det jag ska öva på, ser fram emot denna resa som vi påbörjat i dag ☺
 
Sanna hade också lektion för Camilla och var snäll och fotade lite när jag red ☺ Tack Sanna!! ♥ Så här kommer några bilder från dagens ridning ☺
 
På dom här bilderna är det min inspänning ☺ Nu inser jag ju att gummibandet inte var för kort, det positiva är att jag lyckades själv få honom i någorlunda form utan hjälp. Men med Camillas hjälp satte vi om det så att jag får ytterligare lite stöd från det. Behövs i traven där Piloten själv inte riktigt fixar det.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sanna

Så fin!! :D

Svar: Tack 😊 han är min finaste prins ❤
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress