På natten dyker dom upp
 
Drömmarna besöker en
 
På både gott och ont! I natt drömde jag faktiskt en dröm, en dröm som egentligen handlade om en annan mamma och hennes barn. Men när jag varit med dom i drömmen under ett tag, ja då insåg jag att den drömmen var en berättelse som spelades upp enbart för att ge mig en förståelse över någonting som jag länge grubblat på.
 
Vad det hela handlade om varken vill jag eller tänker jag gå in på närmare, för även om jag lämnar ut mycket av mig själv i min blogg, så är detta någonting som jag vill ha kvar för mig själv.
 
Men vad jag  vill komma till är att vårt undermedvetna, ja det har ett alldeles eget liv. Vårt undermedvetna och vår själ, ja det är egentligen samma sak, så tänker jag i alla fall ☺ Och i natt så fick mitt undermedvetna jobba på lite så där ostört som det bara kan bli i en riktigt djup och tillfreds sömn. Och då, då kunde jag ta till mig signaler som jag blokerat (omedvetet) i mitt liv. Men här, här i sömnen och drömmen, ja där fick det "tala" till mig på ett plan som gjorde att jag äntligen kunde lyssna in och ta till mig det som velat bli sagt under en sån lång tid!
 
Jag vet att detta inlägg, ja det verkar så flummigt så om ni tänker - Ja nu är hon mer än väl lovligt illa ute! Ja då förstår jag det ☺ För i natt, när jag vaknade upp efter drömmen. Ja då tog det lång tid innan min hjärna kunde acceptera vad den fått uppleva i drömmen ☺ Nu kan jag inte helt ärligt svara på, om det är så att jag ändå vill tillrätta lägga vissa delar så att det blir som jag vill och önskar, men vet ni vad!? Det spelar ingen roll! För i natt, när jag vaknade upp ur drömmen. Ja då kunde jag för första gången i mitt liv faktiskt förstå varför vissa saker blivit gjorda. Att få en aha upplevelse i ridning, ja det är underbart. Men att få en aha upplevelse själsligt, ja det är helt enkelt magiskt! ☺
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress