Jag vet att jag tjatar!
Men holy shit, vilken hund vi har! ♥
 
Var ute ikväll och verkligen tränade aktivt med Morris dom övningar som vi har lärt oss under vår lydnadskurs. Nu har jag bara hunnit med en gång eftersom första missade jag pga kastreringen och 3:dje blev inställt pga det superdåliga vädret ☺
 
Men oj vad det har fastnat i min lilla kille ☺ Han är jätteduktig! Har nästan alltid rätt grundposition, har börjat att förstå fot till åtminstone 80 % Att sitta och stanna kvar är lite jobbigare, men det fixar vi till slut, bara vi övar ☺ Och hit är inte heller riktigt befäst. Han vill gärna göra en lov runt isf att komma och sätta sig direkt i rätt grundposition. Men vad gör det!! Han är ju bara helt underbart duktig min lilla kille ♥ Alltså, vilken HUND!! ♥
 
Tränade också flera möten och nu äntligen så är jag mer intressant än vovvarna som vi möter. Lite spännig fortfarande men såååå mycket bättre ☺ Mitt mål är att han ska inse att hundmöte innebär någonting trevligt (godis) och inte någonting som han behöver spänna upp sig för. Men det är mycket hund i liten förpackning och han tycker själv att han är störst, bäst och vackrast. Och han har ju helt rätt, eller hur ☺ Kanske inte störtst, men absolut bäst och vackrast ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress