Jag ORKAR inte MER!!
Nu får det ändå räcka!!
 
Jag vill att det slutar, och det NU!!
 
Vad är det som gör att människor inte vill ha vinter Vem vill ha detta regn som vi har nu? Vad är det som gör att människor är rädd för vintern? Är det att skotta? Kylan? Att vi får en lång vinter? Jag menar, detta regn och detta mörker. Det kan ju göra vilken positiv människa som helst beroende av lyckopiller i mängder!
 
Vam vill ha mörker när man kan få ljuset tillbaka i form av snö, Vem vill ha fuktig rå kyla som inte går att klä sig mot, när du kan få torr och skön luft med lite minusgrader. Vem vill ha regn och mörker när det andra alternativet är ljusare ute och dunlätt snö på backen ☺ Men hallå, kom igen, valet är väl ändå inte så svårt ☺
 
Ge mig en riktig vinter med flingor som sakta dalar mot narken. Snötyngda träd som böjer sig mot backen, knarr under skorna och röda kinder. Ge mig ljuset från snön när gatlyktorna skiner men mest av allt, låt mig i alla fall få slippa detta förbenade regnandet!!! Och det gärna redan nu!
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress