Halleluja moment!!
I dag pratade vi samma språk!!
 
Jag & Magic vill säga ☺ I dag hade jag redan från början bestämt mig för att ta tag i ridningen redan från början. Visst, det är lätt att skylla på hästen om det går galet. Nu gör jag aldrig!! det. För går det åt pipsvängen, ja då är det mitt och endast mitt fel!! Aldrig! hästens!
 
Men i dag bytte jag tänk i mitt huvud. Jag kunde välja att gå in och redan från början bestämma mig för att det skulle gå åt skogen. Eller.....så kunde jag gå in och bestämma mig för att verkligen rida!!. Jag bestämde mig för det sista i dag och jösses vilken skillnad det gör att mentalt ställa om sig.
 
I detta fall så vet jag att det spelar roll. Det var samma häst, samma ryttare och i stort sett samma övningar men bara på ett annorlunda sätt. Så här fick jag verkligen svart på vitt hur betydande den mentala inställningen är!  Oj vad jag är nöjd efter denna lördagsridning ☺
 
Någonting mer som jag upptäckte under denna ridlektion var detta med stödet på yttertygeln. Som Sanna har jobbat och jobbat med detta med mig & Pyret och vet ni vad?? I dag så insåg jag hur viktigt det är ☺ Och jag insåg också att jag faktiskt har fattad lite grann vad det innebär och det bästa av allt!! Jag använde det av mig i dag och det gav verkligen resultat!! Det kanske inte syntes så mycket utåt, men oj känslan jag fick när jag red, där upplevde jag verkligen skillnaden!!  ☺ 
 
Nu du Pyret ♥ om du bara visste vad du kommer att få jobba med mig. Ha ha, du kommer att tacka din lyckliga stjärna varje gång som du ser att det är Sanna och inte jag som ska rida dig ☺
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress