Det finns mycket i livet
Som jag bara tar förgivet.....
 
Att det kommer vatten ur kranen bara så där. Att kylskåpet innehåller någonting att stoppa i magen när jag är hungrig. Att det ligger kläder i garderoben som jag kan ta på mig. Att jag har en dörr att stänga om mig när jag vill vara i fred.....Ja det finns hur mycket som helst som jag bara tar för givet i mitt liv.
 
Anledningen till dessa morgontankar kom sig av att när jag satte på mitt morgonkaffe ( Kan inte vakna utan det) ja då insåg jag hur lyckligt lottad jag är som ens har vatten i kranen och kaffet ståendes vid bryggen, färdig att sättas på ☺ Där och då insåg ju hur mycket jag har att glädjas åt. Inte bara materiella saker utan det själsliga också.
 
Några andra glädjeämnen i mitt liv just nu är dessa blommor. Denna sort har varit en slit och slängblomma för vi har aldrig lyckats få den att överleva. När den blommat ut har den åkt i soperna. Men inte nu ☺ Nu har vi tre stycken som blommar om och om igen. Knepet!? Ja att inte vattna ihjäl den ☺ Så nu med sparsam vattning, mycket kärlek så blommar den en gång till.
 
Är du stolt över oss nu Jessika 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress