Vilken lycka ♥
I dag var Morris superduktig på kursavslutet. Vi jobbade med fot, inkallning, stående under gång samt att sitta/ligga på stenar. Gissa om mitt lilla hjärta var duktig! Inkallningen gjorde vi efter konstens alla regler. Han fick sätta sig i rätt position, jag bad honom stanna kvar och gick sedan iväg ca 10-12 meter. Dom andra hundarna stod uppställda på led så Morris skulle springa förbi alla andra och komma till mig. Gick hur!! bra som helst. 2 gånger gjorde vi om övningen och båda gångerna kom han klockrent till mig utan att bry sig om dom andra hundarna. Är han duktig eller är han duktig ♥
 

Sedan gjorde vi en 
övning som gick ut på att under fotgående skulle vi gå slalom mellan dom andra ekipagen. Och lika där!! Hur duktig som helst! Bröt inte av en enda gång ♥ Morris är bara bäst helt enkelt ☺ Kommer att gå några fler kurser. B la kommer vi att vara med på äventyrsvandring. Det innebär att vi under 4-5 timmar vandrar tillsammans alla och stannar vid olika stationer där vi tränar och lär oss olika saker. Fika ska också med och två fikapauser är inlagda så att både vi och hundarna ska få ta det lite lugnt men även hinna prata och umgås lite ☺ Låter hur roligt som helst!
 
Vad skulle jag göra utan min lilla älskling ♥
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress