Men håll i hatten ☺
Jösses vilket äventyr!!
 
Ni kan inte ana vad vi har gjort i kväll. Förutom gyttjebrottning som skulle gjort vem som helst grön av avund. Så har vi skrattat oss fördärvad, halkat runt i mörker men även backat transport som en driven yrkeschaufför.
 
Som vanligt är det aldrig enkelt när vi kvinnor Ahlenius gör någonting. Vi går all in och ger allt och lite till. Kvällens äventyr lät ju inte allt för avancerat, trodde vi ju i vår enfald ☺ Hämta 6 hinderstöd och lite gummimatta till Pyrets box, ja men hur svårt kan det vara på en skala då!? Ha ha, trodde vi ja!!
 
Men till vårt försvar så måste jag ju bara få meddela att det var kolmörkt. Och ficklampa, hade vi tagit med det? Nä men va då....vi vet väl knappt hur det stavas ens! Och tänkte vi ens på att det regnat ganska så friskt dom senaste dagarna, hur blir marken då!? Lite lerig kanske.....eller lite mycket skulle jag nog säga ☺
 
Och hur mycket väger gummimattor som är ca  5 x 1 meter som legat ute i regnet och i lagomt mycket lera? Fjäderlät? skulle inte tro det!....tacka fan att det var tungt!!  Och nu är det ju så att när man lyfter så blir det ju så att säga ett visst tryck neråt i kroppen ( om ni fattar vad jag menar). Och ett x antal kaffekoppar, vattenglas osv senare, ja då är det ju lite fullt i kisseblåsan (ops) Och nu råkar jag ju vara 47 år gammal och tro det eller ej så är ju min kropp lika gammal. Och 3 barn senare och all ålder på det, ja det innebär ju att mitt underrede är lite slitet så att säga. Utan att ljuga så kan jag ju bara erkänna att min packning inte är av senaste modell. Så när vi nu skulle kånka dessa suuupertunga rullar (3st) så kunde jag inte låta bli att börja fnittra (gör jag alltid! när det är tungt, rår inte för det) och inser då att : F-n jag kissar snart på mig!! Men hallå!! Hur myyyysigt är det på en skala då!!
 
Mina älskade flickor, ja dom försöker muntra upp mig med att: Men det gör inget, vi har inte fött barn och vi kissar nästan också på oss. Snacka om att försöka glädje sin stackars mamma som kämpar som ett djur för att inte skratta så mycket att packningen springer läck totalt där ute i mörkret, halkandes runt i lervälling som luktade typ rutten fisk !
 
Men med oss hem hade vi tillslut 3 rullar gummimatta till Pyrets box och 6 hinderstöd till vår ridbana ☺ Leriga så in i bomben ( allt åker i tvätten i morgon ) men många glada skratt rikare. Om någon mot all förmodan hörde oss, ja då är risken stor att vi betraktas som lätt störda alla tre. Men å andra sidan sägs det ju att ett gott skratt förlänger livet. Så om det var någon som hörde oss skulle jag tro att dennes livslängd efter denna kväll ökades med upp till 100 år ☺ För oj så galet rolig kväll det var, där i lervällingen i kolmörkret. Buffandes, knuffandes och asgarvandes över dessa tunga klumpiga leriga mattor ☺
 
Vad gör vi inte för dig ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress