Att sprida skvaller/rykten
Som du inte vet är riktigt, ja det kan gå galet som sjutton. Om man ser till allt som sprids och delas på Facebook så blir jag riktigt orolig i bland. Jag menar, ta alla dessa "varningar" Innan du klickar på dela, ta och stanna upp en stund och fundera över om du verkligen "vet" om det är sant det du just nu kommer att dela vidare på ett forum där en delning går i miljonfart på en milisekund!
 
Hur ofta finns det inte en önskan om att dela saknade personer. Vet du verkligen om den personen verkligen är saknad på riktigt! Kan det vara så att den lever under skyddad identitet!? Du vet ingenting, men delar, ja det gör du och direkt du gjort detta så släpper du det och går vidare i ditt liv. Men har du en aning om vad din delning kan leda till?
 
Alla dessa bilar som cirkulerar med den ena groteska varningen efter den andre, vad är det som säger att det är sant? Eller hjälper du bara till med att sprida någonting som det inte finns något som helst belägg för!? Jag tror på det som polisen går ut med, med jämna mellanrum. Dela bara det som det i text finns belägg för att det är myndigheter med rätt behörighet som lagt ut det, och tro inte på allt som florerar på Fb.
 

Ta detta med hundschampot som just nu delas för fullt på Fb, är det verkligen sant eller tror/har personen uppfattat det så/finns det egentligen en sanning i detta påstående som många har varit med och delat och hjälpt till att sprida som löv för vinden. Nu är det inte säkert att just VK har den rätta sanningen, men nog får det mig att tänka till en extra gång innan jag hjälper till med att dela någonting som jag egentligen inte kan stå för, eftersom jag inte vet om det är sanning eller inte!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress