Fy fan vad vi är bra, fy fan vad vi är bra
 
För vi har städat staaaallet........Fy fan vad vi är bra!!
 
Heldag i stallet, ja visst! Först ut med hästarna på STORA betet. Jösses vad glada dom blev, och vilka rase det blev!! Jösses amalia vad så stora djur kan gasa på när dom verkligen vill :D
 
 
Sedan blev det stora skrubben i stallet. Allt ut och sedan blev det högtryck, såpaskrubb och sedan högtryck igen både i stallet och i porten. Förutom detta så hade vi stor rens i sadelkammaren samt i porten och Holy shit så bra det blev. Ett antal skräpkassar senare så var vi klar för den här gången. Och eftersom vi gjorde det efter konstens alla regler så dammsugade vi alltihopa efteråt med den värsta vattendammsugaren som jag någonsin sett!! Men sög upp vatten gjorde den, och det med bravur. Grilla till lunch han vi också med samt att trycka in lite gofika, bullar och kakor och lite annat som jag inte skriver här, för hur onyttig som helst vill jag inte vara helt öppet på en blogg ;)
 
Trött som en gnu, väntar jag nu på att duschen ska bli ledig för Oj vad skönt det ska bli att få ställa sig under lite varmare vatten än det jag har badat runt i, hela dagen i stallet. Längtar tills jag sitter ren och godoftande som en nyponros i soffan för då blir det äntligen dags för mina stackars fötter att få komma lite i högläge :D
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress