Nytt tema igen
Ja som rubriken lyder så är det nytt tema i fotogruppen som jag är med i. Det nya temat är : My new year resolution.
 
Har i stort sett ALDRIG gett ett nyårslöfte något år. Och hade inte tänkt vara med på detta tema eftersom jag har uppfattat det som att själva löftet är halva biten i fototemat denna gång och att bilden i sig är ett förtydligande till Nyårslöftet.
 
Har grunnat på detta tema under veckan som gått och varit inne i gruppen och tittat på alla vackra foton som strömmat in och läst allas drömmar, önskningar och förhoppningar. Och när jag läste dessa så insåg jag hur lika jag är alla andra :) Jag har egentligen tusentals Nyårslöften att ge, för ett Nyårslöfte har för mig blivit synonymt med att försöka, sträva mot, längta till. Ett mål som hägrar där borta och som jag av hela mitt hjärta vill komma fram till, att uppnå, att kunna se tillbaka efter ett tag och inse att : Yes! Jag lyckades!
 
Och då kom det bara, mitt i en annan tanke i min hjärna så lyste mitt Nyårslöfte helt glasklart. Det var bara att greppa tag i det och lyfta fram det för mig själv och där var det! Som en lysande stjärna låg det i min hand och i år har jag faktiskt gett ett Nyårslöfte. Och jag har också en bild som på alla sätt kompleterar mitt löfte till mig själv, till alla levande som vandrar sida vid sida med mig. Mitt Nyårslöfte har jag gett till allas vår planet, Jorden.
 
Mitt nyårslöfte är att vara mer försiktiga med vår underbara jord. Ensam kan jag inte ändra något, men tillsammans kan vi göra skillnad. Och kom ihåg, det är de små sakerna som kan bli den största förändringen <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress