Hur hamnade vi i hästvärlden? Del 3

När vi köpte Jessikas ponny Mothers Pride så var målet att träna och tävla i hoppning. Vi hade turen att hitta den finaste, snällaste och bästa ponnyn någonsin och jag är verkligen glad över att det blev just honom för bättre läromästare för Jessika i ridningen och för mig att sköta allt runtomkring med kunde vi inte ha fått. En riktig gentleman på alla sätt och tur var väl det för ett blåbär som jag.

Att vi sedan hade turen att få en helt underbar tränare ja det tackar jag min lyckliga stjärna för. Att det finns människor i världen som verkligen ställer upp till 100 % ja det är helt otroligt skönt när man som vi började med detta helt från 0. Vi hade ingen som helst erfarenhet av träning/tävling och inte så mycket hästkunskap heller så det var verkligen behövligt med en mentor. Och det var det Anna Spencer blev för både mig och mina två flickor. Det sägs att det finns änglar på jorden och Anna är en av dom.

Jag kan utan att ljuga påstå att denna underbara kvinna är en på miljonen! Att alltid, och då menar jag verkligen alltid, ha tid för att hjälpa, stötta, uppmuntra allt och alla oavsett var i utvecklingen ekipaget/föräldrarna var, ja det är en enorm förmån att få ha en sådan människa i sin omgivning. Oavsett vad för fråga eller fundering jag hade så fick jag alltid tid att fråga och alltid ett svar tillbaka. När man som förälder inte alltid har kunskapen ja då är det verkligen tryckt med en kompetent, engagerande och empatiskt tränare/vän som alltid finns där och som alltid ställer upp och hjälper till. Det är med en sådan uppbackning som man törs ta steget ut i det okända, ett steg som annars skulle kännas betydligt mer gruvsamt!

Tack Anna för all tid, stöd och hjälp som du gav oss under tiden vi var tillsammans. Tack för alla tips och råd, för alla härliga samtal i stallet eller i ditt kök.  Tack för att du tog båda flickorna under dina vingar, även Sanna trots att hon varken tränade eller tävlade med sin bästa vän Holle. Tack för att du såg dom, stöttade dom och alltid fanns där för dom, tack för att du är den du är, en alldeles särskilt speciell varmhjärtad kvinna som har ett hjärta stort som hela universum.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress