Slutet gott allting gott...
Ja nu närmar sig sista dagen på detta år - 2014 - Mycket har hänt, och mycket har jag fått uppleva. Sorg och oro har varit två stora ingredienser i mitt liv detta år. Men jag har även fått uppleva glädjen i att se det hemska vända om till det bättre ♥ Jag har träffat outtröttliga änglar som jobbar dygnet runt på sjukhuset i alla lägen oavsett tid eller veckodag. Och visst, inte har det alltid blivit rätt. Men oj vad denna personal sliter och bollar med de möjligheter och efter de förutsättningar som dom har att tillgå. Efter 2014 kommer jag aldrig att ta någon inom vården för given. Änglar finns, det är bara att kliva in på Nus så hittar ni dom...
 
Gott Nytt År Lisbet ♥
 
 
Ja att vara på sjukhuset har jag verkligen haft erfarenhet av i år. Många nära och kära har haft ett tufft år och var och en kämpat med olika former av sjukdomar. Dom har turats om att vara inlagd, men tack och lov så är alla i dag hemma och på bättringsvägen ♥ Det är svårt att stå på sidan om och inte kunna göra någonting. Önskar att jag kunde ta på mig halva delen och så kunde vi hjälpas åt att bli frisk igen ☺
 
Nu verkar det som om det bara varit elände detta år, och så är det ju naturligtvis inte ☺ Men det har varit mycket sjukdomar, oro och många besök på Nus. Men det har hänt bra saker också detta år!
 
Bland annat fredagen den 21/2  då mitt stora hjärta kom hem till oss ♥ En liten kille som fram till i dag har varit min stora glädje och det bästa som hänt mig ♥ Min vän i vått och tort. Oj så lycklig jag är över att vi tog steget att låta en ny liten vän flytta in efter att den värsta sorgen och saknaden efter Frodes bortgång lagt sig. Morris kan och ska inte ersätta Frode. Morris är en egen liten kille som är högt älskad för sig egen skull. 
 
Mitt hjärta, tack för att du finns ♥
 
 
Har även hunnit med att ha sorg i mammahjärtat för i år flyttade all 3 barnen hemmifrån i Augusti. Flickorna drog i början av månaden och Anton for som en avlöning den 27 ☺ Kanske inte just det datumet men på 4 dagar så gick vi från att ha Anton hemma till att ha Anton på högskola i Skövde. Snacka om dagens eko i hemmet och ont i mammahjärtat. Självklart är jag superlycklig för att mina barn gör det dom vill med sina liv. Men vart tog alla åren vägen???  Jag tyckte att vi hade en evighet tillsammans...men oj vad åren bara sprang iväg ♥ Spelar ingen roll att man vet att dagen kommer att komma, för när den gör det så är man ändå inte redo för att säga Hej då. Så alla ni som har era små hemma än. Skit i alla måsten, njut av tiden tillsammans för vips så är dagen kommen när dom slänger upp väskan på ryggen, ger oss kram och sedan är dom borta.....
 
Har själv vunnit högsta vinsten när det gäller detta med sjukdomar och hälsa. Fick i november reda på vad som felats mig under många långa jobbiga år. Ingen kan nog förstå hur dåligt jag mått och hur trött och nedstämd jag varit under en väldigt lång tid, men nu har det äntligen vänt ☺ Med rätt medicin så är jag" back on track" igen !! Ingenting kan bli värre än vad dom senaste 3 åren varit! Men nu har det vänt så nu jäsingens, nu är jag tillbaka!! ☺
 
Så nu önskar jag 2015 välkommen till vårt liv.Jag kommer inte att ge något Nyårs löfte, jag kommer bara att försöka njuta av mitt liv. Ta hand om och hjälpa alla mina nära och kära efter bästa förmåga och försöka vara rädd om mig själv och njuta av allt det vackra som omger mig i min vardag  ♥
 
Gott Nytt År önskar jag er alla ♥ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
ɑ n n i k ɑ

Fina bilder!

Svar: Tack ♡
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress