Jag lever
Min fot lever också
 
Och jag är så lycklig över att min man inte är lika snål som jag är :D Har haft trasiga stövlar  huuur länge som helst. Snörde dom för att köpa nya (redan där var jag naturligtvis snett ute) Jag som bara äääälskar att handla (OBS:IRONI) Missförstå mig rätt. Jag köper nytt. Men bara, BARA när jag inte har något annat val. Dvs: kläderna är trasiga, 10 år gammal eller helt utan passform pga ålder. Jag avskyr att köpa kläder ( allt egentligen, inte bara kläder) så när jag väl kommer mig för att handla, ja då jublar gubben av glädje och hejar på mig och passar då på att trycka på mig liite extra bara för att det äntligen ska bli lite nytt i garderoben. Men samtidigt ska han klaga över ekonomin (för han vet att jag blir skogstokig då!!) Eller hur Jörgen??- Det finns bara en penningpung bla bla bla.....;)
 
Men tur att min man vet hur jag är. Har nu travat runt med tredubbla sockar i ett par 2 nr förstora typ fodrade allväderstövlar för detta fuckindjävla regn har ju, OM ni inte missat det, fullkomligt skvalat från skyn!! Så då har jag ju min älskade hälft som tack och lov tog sitt (när inte jag tar mitt) förnuft till fånga och knatade helt enkelt iväg i dag och införskaffade jordens härligaste stövlar i RÄTT!! storlek till mig. Och gud så skönt det var att kunna gå ut med barnen utan att behöva slääääpa runt fötterna för att skorna inte ska lossna från foten :D Och vad mer händer när skorna är för stora?? Inte nog med att jag har släpat runt fötterna i en vecka här på Ersboda, jo dom förbenade SOCKARNA glider ju av i skon och knövlar sig som surkartar längst fram i tån, men skjut mig!!
 
Tack älskade Jörgen, utan dig skulle jag ha b-h:ar som är 7 nr för stora. Skor med stooora hål i. Trosor som är helt utan passform och totalt urtvättade samt resten av garderoben i en värre katastrof än vad den redan är ( herre gud sån tragisk människa jag är! ) Men det finns en sak som jag klarar med bravur faktiskt :D Det finns ett enda ställe som jag bara älskar. Ett enda ställe där kontokortet glöder och detta ställe stavas INDISKA!  Där och endast där lyckas jag förvåna min man någon gång om sen. Där kan jag faktiskt gå in och inte säga, att jag ska fundera, komma tillbaka, eller på annat vis skjuta upp att köpa någonting. Där går jag in, skannar av och plockar på mig det jag vill ha. Provar och går sedan och betalar med ett leende på läpparna. För alla som känner mig vet att det finns en sak i livet som jag inte kan vara utan....och det är tunikor från Indiska :D Dom bara måååste jag ha :D
 
Mina senaste älsklingar :D Sitter som en smäck och sockarna sitter kvar på fötterna också. Halleluja!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress