Mitt i mitt liv
Och det känns som om jag är mitt på en lång raksträcka utan en massa toppar och dalar, ganska så jämnt faktiskt. Förutom sorgerna som fortfarande finns kvar i själen så är det oerhört gott just nu. Börjar förstå dom i medelåldern som jag sett tidigare i mitt liv, deras nöjdhet som har legat som ett lätt synligt skimmer runt dom. Är ju själv där nu och  kan bara upplysa om hur skönt det känns nu när allt  bara flyter fram som vattnet i en långsam bäck. Inte så många hinder som rör om utan mest bara ett stilla flöde.
 
Ibland kan jag känna en liten liten oroskänsla kittla lite där inne i själen. Varför har jag det så bra!? Varför upplever jag inte mer oro!? Varför Varför Varför....Är jag blind och inte vågar se ordentligt, blundar jag och skjuter bort saker i mitt liv..Näe, tror inte det. Det känns då inte så iaf. Jag känner mig nöjd över det jag har och allt känns som så lätt just nu i mitt liv, och det är en känsla som jag har haft länge nu, hoppas bara att den fortsätter att flöda :)
 
Nog med funderingar kl 06.30 en Tisdagmorgon i mitt kök, med kaffekoppen bredvid och ljuset tänt på bordet, snart rullar barnen in och dagen börjar igen. Tänk vilken tur jag har som har världens bästa arbete :)
 
 
Ha det gott och sköt om er....
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress