Dagen i dag stavas häst och stan..
Lycklig var jag när jag vaknade i morse och insåg att jag inte hade drabbats av magsjukan from Hell :) Brummade i väg till Jessika och plockade upp henne innan hipporidningen. Ridlektionen bestod av hoppning så lyckliga jag var extra lycklig.
 
Vi jobbade mkt med styr övningar och det kan då åtminstonde jag behöva öva på ;) Men å andra sidan så är det mycket som jag behöver öva på hur som. Red iaf Carisma i dag också och det käntes faktiskt riktigt bra. Är dock ovan med en häst med egen motor så lite oroligt var det just från början. Innan jag insåg att hennes fart är det tempo hon vill ha för att få flytet i hoppningen :)
 
Dagens ridövning, var som sagt super!!
 
 
 
Efter Hippo for vi till Pegasus eftersom Jessika skulle hämta ut en ny hjälm, och jösses vad otroligt mycket fint det finns att köpa om bara plånboken var lika stor som önskelistan är lång ;) men eftersom dom båda inte riktigt är i fas med varandra så blev det till att ögon shoppa i dag...
 
En tur till Pridde blev det också. Jessika for ut och motionerade sin lilla pålle och jag fick vackert stanna i stallet och göra bort all markservice, vilket inte gör mig någonting eftersom det är ganska så trivsamt att pyssla på med radion i bakgrunden :) Med mig hade jag ombyte eftersom dagen inte var slut här :)
 
Ombytta och klar så mötte vi upp Marre på stan och där blev det lite vandrande i några butiker och sedan gofika på Waynes Coffee. Där blev vi sittandes till parkeringstiden skulle gå ut (17.30) surrandes om allt mellan himmel och jord :) 
 
Jag klev ut genom dörren 08.40 och klev in igen 17.45 :) Så nu väntar soffan, tv:n och lite lördagsmella. Tänkte också låta mina öron få upplev lite musik från melodifestivalsomgång nr 2. Men är det samma skit som  1:an så kommer jag inte att se någon fler deltävling. Då bojkottar jag resten och siktar in mig på finalen ist :)
 
 Ha det gott och sköt om er...
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress