Alla kräsmagade - sluta läs!!
Har ju under ett antal veckor ändrat min kost och det har till min stora glädje gett resultat på vågen. Med hjälp av mindre portioner, bort med en stor del av allt slisk samt mer grönt och fibrer, så är jag i dag inte lika sötsugen längre och inte lika hungrig.
 
Har även lagt in en ordentlig Powerwalk på ca 4.5-5 km där jag nu också har börjat med ett joggingpass mitt i. Har i dag inskaffat broddar till skorna så nu behöver jag inte oroa mig för att halka när jag är ute, och det tackar jag för. Allt detta låter ju otroligt bra...Men nu till baksidan av allt, och det är att jag mest troligt har fått stopp i magen av att jag äter så mycket mer fiber rik mat , samt snaskar morötter som mellis när hungern sätter in. Tycker att jag har varit duktig med att dricka vatten men tydligen inte nog mycket ändå. ELLER så har jag en väldigt smärtsam magsjuka på gång, ser väl under natten hur det hela utvecklar sig, men skönt är det inte kan jag bara meddela intresseklubben ;)
 
Känner mig som en balong, eller tre just nu :(
 
 
 
Ha det gott och sköt om er....
Malin Österlund

Hello darling ett välkänt fenomen. För det första så måste du få i dej en viss mängd fett. Det brukar vara orsaken för mej när det blir tvärstopp. Sen linfrön, physilliumfrön eller liknande på tex frukostgröten eller filen. Ngn av dem ska man blötlägga först för att få loss en viss gele som är extra bra för att få fart på tarmarna. Lycka till med ditt nya liv.

Svar: Låter precis som för mig, ska prova det du föreslagit och att även dricka mer vatten och så hoppas på att det inte händer igen. För gud vad smärtsamt det är att ha stopp i magen!
Åsa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress