God morgon
Finns det någonting ljuvligare än December månad ? Alla ljusstakar, levande ljus och förväntan som ligger och bubblar under ytan. Barnen som väntar och ser fram emot tomtens besök. Alla  leksakskataloger som blivit lästa från sida till sida. Kommer ihåg från barnens tid hur leksakerna var inringade och hur önskelistan växte från gång till gång som katalogen öppnades :D
 
Just nu sitter jag i köket med fönsterljusstaken på och några ljus brinnandes. Kaffekoppen står bredvid och i köket här och nu så blandas doften av kaffe och stearinljus och det är konstigt vad jag förknippar julen med ljuslukten :) Även fast det är mörkt ute tänder jag aldrig taklampan utan det är bara ljusstaken i köket, stearinljus och stjärnan i vardagsrumsfönstret samt uteslingan som får lysa upp min start på dagen. Märker att jag blivit lite äldre för jag blir mer och mer skumögd för varje år som går ;)
 
Har nu även haft turen att det äntligen kommit snö på backen. Inte mycket men oj vilken skillnad det gör på ljuset. Tiden fram till snön lägger tycker jag iof är lite tung. Jag är väldigt beroende av att snön kommmer för då kommer lite av ljuset tillbaka i en annars väldigt mörk årstid. Men i o m att December månad börjar och alla ljus kommer upp så blir det mycket bättre och sedan när snön kommer så blir det verkligen härligt. Den månad jag tycker absolut sämst om är November. Den skulle jag nog kunna stryka helt ur almanackan, fast alla som någon form av bemärkelsedag under denna månad håller nog inte med skulle jag tro :D
 
 
 
 
 
 
 
mor

så mysigt <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress