1 December 2013
Och det har snöat i natt! Lycka är det att få vakna en dag som i dag. Gårdagen spenderades dels på Hippo och hoppa Symphony och förutom lite fyllekörning käntes det bra. Han är jättefin att rida och trots stor galopp väldigt mjuk och skön att sitta på. Urnöjd med hoppningen och känslan som jag har i magen. Övningen bestod av 4 hinder och det är bera till hinder som står i en sväng som jag har lite problem med. Blir så fokuserad på var jag ska så jag glömmer drivningen och då bryter hästen alltid av, retar mig jättemycket så nästa gång ska jag försöka att ha det i åtanke :)
 
Har även hunnit med att julpynta hos pållarna i Ström, ha stallmöte och sågat ner 4 st julgranar till killarna. En i boxen och en i hagen att ha att pilla med. Jessika hade med sig cd spelaren så vi hade jättemysigt med julmusik och trevligt sällskap. Har verkligen haft tur när våra nya hästar kommit eftersom det med dom följt med trevliga ägare. Blev en härlig eftermiddag i stallet och jag är fullt övertygad om att hästarna nu kan känna lite julkänsla även dom :)
 
Kvällen var tänkt att spenderas med trevligt sällskap i Ström med after work men tröttheten som funnits i min kropp nu under en längre tid rullade in som ett godståg. Har försökt att analysera och tänka efter vad det är som gör att min kropp är så slut innifrån och ut och det enda jag kan tänka mig är denna f-b förkylning/astma som är boven. Hur som rullade jag hem, fika lite och pysslade sedan hemma i sakta mak till ännu mer julmusik. Men hade jag inte haft Sanna till hjälp, ja då hade det gått betydligt trögare och mindre blivit gjort. 
 
Tills nu har dagen sett ut som följande. Sovmorgon, långfrukost och sedan blir det stallet och pållarna med Jessika. Har också turen att mamma och pappa bjuder på adventsmiddag så som ni ser så går det ingen nöd på mig. God mat och trevligt sällskap tackar man ju inte nej till ;)
 
Önskar er alla en härlig första advent. Var i landet ni än bor hoppas jag att ni på något vis kan upplev denna mysiga känsla av att det snart är jul. Själv ska jag njuta av den snö som fallit i natt, pussa på mular och äta tomtegröt och julskinka :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress