Ridkläder i 11 timmar, hallonbåtar ?

Hipporidning med hoppning stod det på schemat i dag. Har längtat så efter hoppning igen, men väl på banan gick det åt skogen helt. Kom galet första gången och kände mig helt i obalans så då knöt det sig ordentligt i magen och jag var tillbaka på ruta ett :( Men efter flera vänder och sedan lite förbannad så tog jag tag i det och slutade åka med handbromsen i :)

Fick äntligen till det på riktigt en gång och då släppte allt :) Lyckobubblorna kom i magen och det bara flöt på och var superskoj. Käntes så otroligt bra att det bara försvann, orosbubblorna  blev lyckobubbler igen. Ett stort leende på läpparna och gu så roligt det var :)

Sedan bar det av hem och byte av ridkläder. Vet att jag inte måste men väljer att göra det ändå, känns bättre så för mig iaf :) Bilen brummade mot Ström och en tur på Holle. Blöta killar som blev glada över att få komma in från regnet en stund innan det bar av ut på ett trav & galopp pass mot Stöcke PF. Holle var lite fjantig från början men det släppte efter en stund :)

När vi var klara med stallet och fått middag i magen for vi för att hälsa på hos Maggan och Paul. Där blev vi uppdaterad om det senaste och fick som vanligt gofika och pussa på "lilla" Atlas :) En ganska så bra dag trots det tråkiga vädret. I Ström tror dom nog att vi är lite galna som alltid rider oavsett väder ;) I det fallet är vi nog dom enda i det stallet också, var likadant i Håkis, dom enda som alltid var ute var vi även om det var hällregn, snöstorm eller blåsigt ute :)

Nu ska jag glutta på tv:n en stund och sedan besöka min sköna säng :) I morgon blir det stall och lite annat pyssel så nog ska jag få morgondagen att gå också...

Ha det gott och sköt om er....


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress