Tiden går utan att egentligen märkas

Att få fira en generation som fyller 70 år gör att jag inser att tiden går även om jag själv inte riktigt "ser/märker" det. Gårdagen bestod av god mat, skönsång? :) trevliga människor att umgås med och inte att förglömma vårat härliga jubileumspar :) Att nu mor och far har uppnått den aktningsvärda åldern av 70 år är både roligt men också lite vemodigt.

En kväll som gårdagskvällen gör att åtminstone jag inser att tiden inte är som en klocka som har stannat utan den tickar på sakta men säkert där i bakgrunden. Vad jag sen som person väljer att fylla min tid men är ju upp till var och en. Men jag kan lugnt säga att , att använda sig av tiden med trevligt sällskap och god mat som i går, ja det är väl spenderad tid som fyller både mage men än viktigare själen med underbara minnen och ett härligt mågott rus som för alltid kommer att finnas kvar och kunnas plocka fram och återupplevas.

Det är sån här "själspåfyllnad" som är bra mycket viktigare än allt annat som går att köpas för pengar. Minnen av härliga stunder och samtal med äkta och genuint intresse ja det är så mycket mer värdefullt än allt vad pengar och materiella saker är. Det är sånt här som jag brukar kalla för själens gåvor, och för min del så har jag hellre det i mitt liv än gåvor köpta för pengar.

Nu låter det som om jag inte uppskattar saker som jag har fått, visst gör jag det. Men att kunna plocka fram ett minne, återuppleva de dofter och dom känslor som finns i det minnet, ja det är någonting som finns kvar hela livet. Det slits aldrig ut eller försvinner utan stannar alltid kvar och kan återanvändas hur många gånger som helst. Det är någonting som åtminstone jag uppskattar oerhört mycket, sen älskar jag också blommor, alla former och alla färger, kan aldrig få nog ;)

Gårdagskvällen är för mig en själens gåva. Denna härliga kväll kommer för alltid att finnas kvar i mitt minne. När jag blundar kan jag höra sorlet från alla som satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag kan känna dofterna från ljusen som fanns i hela rummet, olika kryddor från maten,  parfymer som lätt lätt böljar förbi och den lätta citrusdoften från en del glas.....Doften av gemenskap, kärlek och mycket mycket mer....

Ha det gott alla där ute och sköt om er ....



mor

KRAAAAM <3<3

mor

KRAAAMMM <3<3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress