En vanlig lördag i mitt liv :)
 
Väckarklockan ringer kl 8 och gissa om sängen känns som skönast just då :) Har jag tur får jag frukost sällskap av min man men lika ofta ligger han och sover sin skönhets sömn när jag kliver upp :) Är Sanna hemma så frullar vi tillsammans för hon har nog varit med mig i stort sett alla gånger ända från start. Det är bara om sjukdom eller arbete varit ivägen som hon inte varit med, hon räknas som en i gruppen hon också :)
 
Runt kl 9 rullar Diesel Doris mot Hippo och min lektion där. Rider i en grupp 3 och har min ridtid från 9.55 och 45 minuter framåt. Måste bara säga det igen (har sagt det 1000 ggr tidiger) men det tål att upprepas, att börja på Hippo har varit en av dom bästa saker jag gjort. Köpet av min älskade Diesel Doris har varit ett annat men hon är såå mycket dyrare tyvärr, har strulat lite men oj! vad hon är underbar att dra med :)
 
Min ridgrupp består av idel sköna människor. Snacka om att jag blir peppad och får ett underbart stöd från min ridkompisar. Jag har dom att tacka för otroligt mycket i min ridning. Bla hoppningen....från dag ett har dom stöttat, pushat, och bara funnits där som ett helt super stöd. Min ridgrupp är inte dryg på ngt sätt, alla stöttar alla, och ingen och då menar jag verkligen INGEN, är stor på sig utan alla och då menar jag verkligen ALLA är ödmjuka, empatiska och superfina ridkompisar.....Tack för att ni finns, ni gör min ridning 100 ggr roligare :) Har också turen att ha mina döttrar som stöd & experthjälp när jag kommer med alla mina 1000 frågor :)
 
Runt 11 är jag klar på Hippo. Då blir det oftast lunch i cafeterian och sedan bär det av till Ström och våra pållar där. Vi står i ett toppenstall med jättetrevliga människor och hästar. Stallet är som en gott & blandat påse med en mix av olika inriktningar. Där finns allt från travhästar till ridhästar till Western hästar och islandshästar. Har även haft körekipage men just nu är det ingen som kör för tillfället. Ålders spannet är från 3 till 23 år på hästarna och på människor är vi allt från 9-10 år till 50 + are :) Vår stallägare är super och ingenting är omöjligt när vi ber honom, är det möjligt för honom att fixa det vi ber om så gör han det, utan snack...
 
Från stallet i Ström brukar jag fara runt tre tiden på eftermiddagen. Då känner jag mig ganska så nöjd med ridning för den dagen :) men jag vill absolut säga att utan detta skulle jag ha ett bra så mycket torftigare liv (i mina ögon iaf) För helt utan hästar kommer jag nog aldrig att klara av att vara, finns inget som doftar så gott, som ger så mycket både till knopp och kropp som just ridning gör :) Men när det har varit lite väl intensivt med ridningen så känner jag av det i min kropp, tyvärr :( Men just nu ger jag järnet och det går så länge som det går. När kroppen säger ifrån får jag väl gå till att bli en sån där "staketryttare" som alla bara äälskar.....eller hur ;) Eftersom jag ofta lämnar av Jessika på Ålidhem, på vägen hem så brukar jag passa på att få en välbehövd kopp kaffe hos mor och far innan jag rullar hemåt för att kliva in genom dörren som jag klev ut genom runt 9 på morgonen.
 
Väl hemma så är det superhärligt att få kliva in i en varm dusch och sedan äta middag. Är min man ledig så är det bara att sätta sig till dukat bord. Ja jag vet, otroligt lyxigt, men sååå underbart skönt efter en aktiv dag med häst :) Annars så blir det någonting väldigt lättlagat för orken är lite låg och blodsockret ännu lägre ;) Och efter det mina vänner så dör jag av i soffan, kliver bara upp för att kissa Frode en sväng och sedan efter tv och lördagsmys så vill jag lova att sängen känns bra så mycket skönare än vad den gjorde på morgonen, och redan då tyckte jag, att den var den skönste platsen på jorden :)
 
Ja så här ser oftast min lördag ut, enda skillnaden är att om Jessika jobbar så hinner jag mellanlanda hemma tills det är dags att plocka upp henne och lilla Ruffe 16.15 för vidare färd mot stallet. Då äter vi tidig middag och lördagsmyset blir lite senare än annars. Men lika skön är sängen på kvällen, oavsett om jag kommer hem runt 16.00 eller 20.30. Jag säger det igen, det jag har sagt många gånger förr.....sängen är en av mina bästa vänner.....speciellt på lördagskvällar :)
 
Ha det gott och sköt om er....
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress