Nu tänker du inte så mycket....

I går när jag och Jessika var ute och skrittade pållarna så surrade vi som vanligt tokmycket. Det är någonting som jag verkligen har saknat under hennes Priddefria tid.  Hur som haver, fast än vi bara skrittar ut så brukar jag ändå jobba Holle för det är så otroligt givande för mig dessa skritt dagar. Då passar jag på att öva skänkelvikningar , flytta för skänkeln, halvhalter böjningar åt olika håll och annan mjukgörande ridning.

Men det jag vill komma till är att jag tänker för mycket när jag rider. I går när vi red ut och surrade på om allt mellan himmel och jord så hux flux gick vissa övningar bara så där helt super. Och när jag då sa: undrar vad jag gör rätt, för nu går det ju toppenbra ?? Det var då Jessika sa "Nu tänker du inte så mycket" utan rider mer med ryggmärgen och då går det bättre.

Och det är nog det som är en av mina akilleshälar. Jag överdriver min ridning och då blir det fel. Jag jobbar för mycket . När jag inte fokuserar så mycket på vad jag gör utan rider lite med ryggmärgen så går det betydligt bättre. Jag måste börja att tro på mig  själv och tro på att jag kan, då kommer förhoppningsvis den förlösande känslan att kunna rida lite iaf ;)

Hollenbollen är då så himla snäll. Han bär mig och försöker verkligen att vara mig till lags. Han kämpar på med sina referensramar ang dressyr och tycker väl inte att det är det roligaste på denna jord men försöker verkligen förstå och göra det jag ber om :) Snällare hästar än våra får man söka efter.


Våra sötnötar <3





Jag och Världens bästa Holle :)



Ha en underbar Fredag så ses vi senare...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress