Tackar för mig...

I dag lämnade jag över stafettpinnen till nya förmågor i ponnysekretariatet på Hippo. Var där hela helgen som stöd/back up, men spenderade min tid på läktaren mer än i sek. Behövdes det hjälp gick jag dit men inte annars. Bästa sättet att lära sig är genom att göra :) och superduktiga var dom !

Helgens ridlektion kunde ha gått bättre. Att tugga grus är väl inte det som ligger högst upp på önskelistan men nu blev det så iaf ;) Men det som känns allra bäst med gårdagens lektion var att jag inte blev det minsta rädd :) Upp på hästen och galoppera igen utan en klump i magen, bara en öm rygg/ända och det tar jag gärna bra mycket mer än rädsla. Känner mig så glad över att jag har blivit så trygg i min ridning att en avåkning inte blir så stort utan bara typ : jaha nu for jag av, nog är det väl f-n att jag inte kan sitta kvar. För handen på hjärtat så var det ju inte ett bocksprång utan en liten spark och ops vad jag flög ;) så balansen bör jag nog öva på lite mer....

I morgon blir det att göra syntesten så att jag kan starta upp mitt E-körkort. Jag och Anton ska bli studenter på Umeå/Vännes trafikskola :) blir roligt att göra det gemensamt och kämpa mot samma mål....körkort :) Tyvärr så tror jag att teorin för mig kommer att bli lite knivigare än för Anton, får nog be honom om hjälp om det kraschar i min hård disk :)

Ha en härlig kväll så ses vi kanske i morgon.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress