Om ni kan så ratta in


Vinyl 107, många gamla godingar som spelas där och då menar jag verkligen gamla :)
Annars så flyter livet på som i en prinsessdröm, 27 grader i skuggan,strålande sol och bara härliga saker att upptäcka /uppleva här i Stockholm.


Vi har varit här och tittat. Otroligt vilken yrkesskicklighet det fans förr i tiden, då fick det ta tid att göra en produkt ,men så håller dom ända tills i dag också. Inget slit och släng där inte, vissa saker som vi har tittat på har tagit allt mellan ett par år upp till 60 år att slutföra. Men så står det kvar 300 år sedan också.


Jag har även glassat runt på Östermalm bland dom rika och berömda ;) studerat deras Saluhall som inte gick av för hackor. Snyggt var det men inte vet jag om Gäddfileer är värt ca 270 kr/kg, lr Rödingsfileer för 340 kr/kg !! Röding som vi äter som vardagsmat och upplever som lite torr, tacka vet jag öring ist :) 


I dag så vandrade vi runt lite på måfå och hamnade mitt i ett Street performance av en ung kille från Australien som uppträdde med svärdslukning, cykla på enhjuling samt jonglera med knivar storlek större, och då menar jag verkligen STORA !! Hans rekord i svärdslukning är 19 st svärd samtidigt, så med det har han plats som etta i Guinness rekordbok. 

På plattan så möttes vi av ett uppträdande av en musikergrupp som spelade jättebra musik. Men som den jag är så kommer jag inte ihåg vad dom heter, men bra var dom. Om jag mot all förmodan kommer på vad dom heter så kommer jag att länka till dom på bloggen så att ni också får höra. Ska söka lite på Youtube och se om jag hittar dom...


I morgon blir det att ställa klockan för då ska vi på utflykt hit . Eftersom avresan är redan kl 10 så är det bara att kliva upp med tuppen :) Ska bli jätteroligt att få fara dit. Både jag och Jörgen är ju lite förälskad i vår historia och gillar båda att fara och se lite av vårt eget land. För att förstå framtiden måste man ha kunskap om dåtiden är det en klok man som sagt och det håller jag verkligen med om. 


Nu är det dags  att fylla på med lite mat i magen. Hoppas att ni har det lika härligt som vi och att solen lyser upp er dag också. Njut av sommaren för hösten kommer vare sig vi vill eller inte....





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress