Gumman har flyttat men livet går vidare....

Har i dagarna två agerat flytt och städ personal. Måndag bar det av för Jessika och Jerry till sin nya lägenhet på Å-hem. Väl där så blev det till att städa sig in men proffs som vi Ahlenius är på att jaga dammråttor och fett på längden och tvären så grep vi oss an lägenheten tillsammans och den blev hur ren och fin som helst.

I går var det dags för gardiner , vardagsrummet , köket och en massa annat småplock + en storhandling och i dag var det en helt ny och fräsch lägenhet som vi klev in i på kaffe och gofika :)

Förutom att hälsa på J&J så har vi hunnit städa ut julen (allt utom granen som dansas ut på lördag) handla div nödvändiga saker . B l a en ny matta till mitt lekrum :) En liten dammsugare har jag inte hittat än men den finns nog på barnens hus, ska kolla där lite senare.

Vi har också skottat av och fram vår husvagn som äntligen ska få komma in på rep , inte en dag för tidigt kan jag väl säga utan överdrift.  Vi har även skottat av min mosters vagn (Hoppas vi att det var) annars har vi väl gjort ngn annan husvagnsägare glad :) för snön som låg på taket var otrolig tung. Tyngre än vad vi trodde att den skulle va så det var verkligen behov av lite avskottning...

I morgon ska jag och Sanna in med Hollenbollen på stortvätt och på fredag så ska han till frisören Ahlenius för lite toppning av pälsen :) Han kommer att bli skitsnygg och förhoppningsvis inte rinna bort när han är inne på Hippo.

Nu väntar boken och tv:n på mig för i kväll ska det bara latas. 

Ha det gott alla så höres vi i morgon.....
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress