Känner i mina ben.....

Att det var mkt ridning i går :) I alla fall så gick det riktigt bra. Jobbade mkt i trav nedsittning utan stigbyglar så balansen fick sig en duvning men en otroligt givande lektion. Fick känna hur en skänkelvikning ska kännas eftersom jag lyckades jättebra flera gånger (men misslyckades oftare än lyckades iaf) så nu vet jag hur det ska kännas , nu är det bara att lära mig att klara av det fler gånger :)

Jobbade också med galopp på volt och nu äntligen lyckas jag med att både galoppera , ställa ordentligt samt orka hålla igång galoppen utan en massa avbrott :) Att "lära" mig att rida är det roligaste jag har gjort på länge. Längtar till lördagarna för det är så otroligt roligt att fara dit och gruppen som jag rider i är toppenbra, alla lika goa och glada så byta grupp känns inte aktuellt även om jag skulle önska att lördagen var en vardag och inte en helg dag.




Så här var min lektion upplagd och vi jobbade i båda varven. Galoppen körde vi på två volter så att vi blev jämnt fördelade.

Efter denna lektion blev det en tur med Holle i skogen. Låg bara och rullade fram i galopp så där härligt som det kan vara i det vackra vädret. Toppenskön tur som avslutades med städning på Hippo eftersom det var en av Hippos städ dagar. Passade på att göra bort min och många var vi så fort gick det :)

Nu i kväll bär det av till Hippo igen för nu är det dags att ladda hem nästa tävling som vi har till helgen. Ladda ner och fixa färdigt ryttarmeddelandet samt fixa uppstallningslappar och lite annat smått och gott. Där väntar världens bästa Eleonor och Eva så mycket snack och gofika kommer vi att hinna med oxå, inte bara jobb ;)

Ha det gott alla och njut av att det är blia i dag. Endast 10 minus på Ersboda i dag.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress