Ömsom sol ömsom regn...

En helt underbar dag som har bestått av att olja in altanen ( Iof gjorde Sanna det ) men jag och Jörgen barkade av stolpen till vår andra lampa som är ute på gården. Varit på byn och handlat samt planterat blommor på gammelmormors och morfars grav. Det blev penseer som klarar kylan lite för än är det minus grader på nätterna här...Han också med en tur till Siv, som tack för hjälpen med en bråkig  maskin bjöd på kaffe med dopp.

Har klyvt ved med klyven.. det är så rogivande att stå där ,tankarna kan fara lite som dom vill och särskilt högt tempo går det inte att ha heller...toppen för mig mao : )

Varit på prommis och bara dolat på i allmänhet och inget särskilt i synnerhet - en dag helt i min smak ; ) Haft besök av farfar och Viola och det är alltid lika trevligt så som ni ser har jag haft en superduperdag , kan som inte bli bättre.

I morgon blir det att klyva lite mer ved , plantera mer på kyrkogården och fara en tur till Kittelfjäll om andan faller på samt att hälsa på Göte och Viola en sväng. Kommer att bli en till superskön dag till : )

Fast regnar det i morgon som det öser ner nu ska jag bara sitta inne och elda i vedspisen och läsa ut min bok...


Ha det gott så ses vi senare....



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress