I Love The Life I Live, I Live The Life I Love
I bland rusar livet fram i expressfart. Det har det verkligen gjort nu i en vecka. En vecka i S-holm och jag är full av nya intryck , upplevelser , dofter och minnen...

Vet knappt var jag ska börja någonstans. Men det som ligger mig varmast om hjärtat är Fridas utställning om rullstolsburna personer från olika delar av världen. Det var Fridas utställning som la grunden till vår semester,vi bestämde direkt när hon berättade om detta att dit skulle vi , det fick bära eller brista. Och eftersom den inföll under vår semester bestämde vi oss för att passa på att förkovra oss lite mer under denna tid : ) Så vi har hunnit med mycke och mer ska det bli , bla Skansen och ev en tur till Fjäderöarna står på programmet..

Men nu lite bilder , ingen kan väl ha missat att jag bara älskar att fota. Och det är som att sjunga...jag gör det hellre än bra , men det bjuder jag på ; )

Några av Fridas vackra tavlor...

     


Lite mingelbilder från kvällen..

     


     

 

Besöka Gamla stan har vi hunnit nu i flera omgångar. Och i dag innan Anton skulle flyga hem med Sanna och Jessika till Umeå frågade han om vi skulle klara oss själva nu då. Men o ja svarade jag styv i korken, men som vanligt när man har blivit varm i kläderna blir man lite nonchalant....Gissa vilka som klev på fel linje....jo vi naturligtvis och här upptäckte vi det : )  

                                                                        

Det var bara att kliva av och byta sida på perongen så var vi på rätt köl igen ; )



Lite bilder från våra vandringar i Gamla stan...


     

   

Förutom allt detta så har vi hunnit med ett besök på slottet. Där har vi tittat på Skattkammaren och på paradvåningarna. Det var en otrolig upplevelse att få se alla tyger , målningar och med vilken utsmyckning alla rum var inredda med. Det går inte att med ord beskriva hur vackra alla rummen var och med vilken otrolig yrkesstollthet allt var gjort från det lilla till det stora. Även Museet Tre kronor är värt ett besök. Att få uppleva hur det var att bo i en borg tidigt 1600-tal gör att jag uppskattar det liv jag lever i dag på ett helt annat sätt : )

Ett besök på Naturhistoriska har vi hunnit med också. Och väl där gick vi på en 3-D film och det var en upplevelse bara den. Första gången så var jag inte riktigt beredd på hur naturtroget det skulle se ut , gissa om jag höll på att bajsa på mig när det första havsmonstret kom emot mig i full fart. Men eftersom jag inte ville verka allt för skraj så försökte jag att visa minimalt hur rädd jag blev, men till ingen nytta : ) En liten fågel sjöng i Antons öra och det fick jag höra senare på kvällen  Men men , det bjuder jag på :)

M a o har jag haft det super och det bara fortsätter i morgon igen.  I morgon bär det av in till Frida på söder och sedan blir det Djurgården med alla tillbehör....


Ha det gott så ses vi senare..









Frida Andersson

Hej!



Härliga mingelbilder och jag gillar speciellt fotot med ljuset.



Tack för att ni kom.



kramar Frida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress