Livet här och nu

Det är härligt när man känner att man är i fas med livet. Varken före eller efter utan precis mitt i navet så att säga. Julafton var precis så härlig som den ska var. Kalle och gofika och därefter en liten rörig men toppenmysig julklappsutdelning och jag kan bara säga att allt som jag fick var verkligen jag !! Det märks att mina kära verkligen vet vad  jag tycker om från stort till smått. Vad det är jag njuter av och tycker om att omge mig med....

I dag har jag invigit mina nya vinter ridstövlar med tillhörande varma goa sockar till. Var helt perfa när jag , Sanna, Frode och Mindy tog med Holle på en härlig prommis i skogen. Så nu är människor och djur rastade och alla nöjda och glada. Frode ligger i soffan bredvid mig och drar små timmerstockar :)

I kväll ska jag börja att lägga över bilder till mitt nya Usb minne så att jag kan starta upp den digitala fotoramen som jag fick av gubben min :) Så härligt med bildspel av alla fina kort (och det finns ett gäng ska ni tro), det är ngt som jag har suktat efter länge :)

Middag hos mormor och morfar blir det i dag oxå , alltid lika roligt och GOTT att få bli bjuden dit , mamma är en riktig matmamma som kan detta med god mat :) inte som jag som knappt vet vad som är bak och fram på en stekspade. Men som tur är så har jag Jörgen :) han gillar att testa och pröva nya saker. Lite förvånande med tanke på hur han var från början när det var ngt nytt i matväg ;)

Tystnaden lägrar sig i huset för ungdomarna har tagit med sig Farfar på en shoppingrunda och Jörgen har precis nyvaknat eftersom han jobbar natt. Lite egen tid med datan och en kopp kaffe , innan det bär av till Farfars syster innan middagen....

Ha det gott alla vänner så höres vi senare....





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress