Drivkraft och utveckling......

Att utvecklas som människa.....kan vara både svårt och samtidigt lätt beroende på vilken inställning som man intar inför nya situationer.

Vad är det som gör att vissa personer verkar att klara av förändringar på arbete och i det privata livet utan att så mycket som höja på ögonbrynet , gillar läget och bara går vidare.

Och andra personer trampar ner klackarna i marken på en gång och riktigt utstrålar NEJ !!! aldrig över min döda kropp.

Är det rädsla inför allt nytt som gör att klackarna trycks ner ?? Eller en osäkerhet och tilltro på sin egen kompetens som människa ?? Var någonstans under livets gång grundläggs dessa två olika reaktioner ??
Eller kan det vara så att beroende på var i livet man är så får vi olika reaktioner....ibland flyter förändringar på hur lätt som helst och ibland blir man som en tjurskallig surpuppa och bara skriker NEJ !! Jag vill inte....

Iaf så har jag i min närhet två personen som på olika sätt har gått vidare med en helt ny inriktning i sina liv och båda två har gjort det med bravur. Visst, lite oroligt och lite jobbigt har det naturligtvis varit men dom har klarat det med glans och båda är mycket mer harmoniska personer i dag och det är jag superglad för....

Ha en skön fredag, själv ska jag till Leo's och leka med alla barnen och med min älskade kamera :)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress