En kväll i solen med eld och vänner

En kväll med underbart väder , sol och varmt och goa vänner. Det hade jag i går. Tillsammans med Kicki och Peder packade vi fika och fiskeväskorna. Hämtade båtmotorn och årorna hos farfar och sedan bar det av till Brattfarstjärna för en härlig kväll i eldens och fiskningens tecken.

Att få åka över en sjö med solen på himlen och känna värmen i ansiktet, det är en av dom stunder när min själ fylla av glädje och mina batterier laddas för fullt. Släpa handen i vattnet och känna hur det smeker med ljumma mjuka rörelser. Doften av tjärat trä och och stranden som långsamt passerar förbi en bit bort och fiskar som hoppar efter flugor och annan småkryp runt om. Det är livet för mig.

Väl framme blir vi glatt överraskade av att se Jens och hans kompis sitta vid utloppet i Baksjön, sakta drivandes av strömmen lojt fiskande. Och fina fiskar hade dom fått. En större öring som Jens senare grillade över elden och bjöd på. De är otroligt gott att äta nyfiskad och nygrillad öring , smälter som smör på tungan.

När jag och Kicki står vid forsen som är inloppet till tjärnen och fiskar (försöker iaf) så kommer det en trollslända (en sådan som är ca 5 cm stor ) flygandes ett par decimeter ovanför vattnet. Jag tycker att dom är ganska så vackra eftersom deras vingar skimrar i så fina färger , så jag följde den med blicken så där lite frånvarnde som man kan göra i bland. Och gissa vad som händer...en större fisk hoppar upp och fångar den mitt framför ögonen. Kastar till lite nonchalant med kroppen och landar i vattnet igen med minimalt plask och bara försvinner. Värsta tv bilden som man kan få se från olika fiskeprogram , men jag , jag fick se det på riktigt mitt framför mig , med solen som strålade och vattendroppar i luften från fallet bakom mig. Det var verkligen magiskt och en otroligt vacker upplevelse.

Att få sitta så där nöjd med livet vid en lägereld och fika tillsammans med vänner som man riktigt trivs med och tycker om. Surrandes om allt möjligt med en kaffekopp i handen, det är en njutning för själen. 
Jag Kicki och Viola. Tre olika kvinnor med tre olika liv och ryggsäckar med oss. Men oj så mycket jag tycker om dessa två vänner , dom är oerhört viktiga för mig och det är så roligt när vi kan träffas alla tillsammans.

I morgon bär det av hemmåt och på Måndag börjar jag att jobba igen. Men minnena av denna sommar kommer att värma mig långt in på den kalla vintern, som ett ljus i mörkret kommer dom att lysa upp min dag och vipps så känns det inte så kallt längre.


Ha det gott så ses vi senare......


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress