Byggnationer och herr lunch :)

Våra grannar är på god väg mot sin stuga. Och alla som känner Nilssons vet att det är en rå men hjärtlig
humor som frodas vilt ;) Alla goda förslag bollas genom luften och vår kära granne har det kämpigt med att värja sig : ) Vi är många med en massa olika ideer och alla tycker att just deras är bäst , men det bjuder vi på ;)

Förutom det så har det varit herr lunch i våran kära stuga. Jörgen bjöd in Lasse farfar och Tony på en kulinarisk lunch med dryck till. Några av oss andra , jag, mamma, pappa och Kicki intog Dikanäs prästgård och en supergo kycklinglåda med ris och sallad till , den var MUMMA!!!

Ved i långa banor har passerat förbi mig också , dels hemma på gården men även ståendes som skogens konungar i den vilda skogen :) Nä skämt och sido, vi har hjälpt farfar att fälla och dra i hop björk för hans ved håller på att ta slut , måste ju fyllas på. Och det kan jag säga , att björkar som är ca 30 cm i diameter och 3 meter lång är fan inte lätta att dra i hop i skogen bland stockar och sten. Och all den djävla myggen      :( men kan bli galen för mindre. Men å andra sidan så får jag väl tänka som så att lite extra gott i magen till kvällen blir ju inga som helst problem eftersom detta är värre än ett pass på gym. 

I morgon blir det vedskogen igen , men först bär det av till Sutsberg för att hälsa på vänner och bekanta. Kommer att bli jättetrevligt, sedan blir det vedskogen och alla mygg. Och det finns verkligen mygg, både på längden och tvären och vissa stora som reaplan ;)

Tyvär så segar modemet så jag kan inte bju på några bilder än men det kommer var så säker, för min kompis kameran är alltid med mig :)






Ha det gott så ses vi senare.....






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress