Vardagen rullar på igen, jag vill rulla emot...

Tänk vad skönt det är att bryta vardagen och bara göra ingenting och allting..
Ibland måste jag få kliva ur mitt "Umeå" liv och bara vara. Oftast sker det när vi åker till stugan i Dikanäs. Utan stugan skulle jag sprängas känslomässigt, det är där som jag lättar på trycket och verkligen laddar mina batterier.

När jag var liten så fullkomligt hatade jag att vara där i bland. Tyckte så synd om mig själv. Stackars mig som aldrig fick göra någonting annat. Typ resa, husvagnssemester eller att bara vara någon annanstans än STUGAN!!! Alla mina kompisar gjorde ju så mycket mer!!

I dag skulle jag kunna göra vad som helst för att få tillbaka dessa somrar som jag hade där när jag var mindre. Det är som det sägs : Det är alltid lätt att vara efterklok...Njut av det ni har i dag för det är underbart vad det än är. Och en vacker dag kommer ni att inse hur himmla bra ni har det men på olika sätt.

Resan vi var på nu till Kanarieöarna var som en resa till stugan. Total avslappning och bara nuet som gällde. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva denna totala avslappning någon annan stans än i Dikanäs också händer det bara så där på Kanarieöarna. Lyckliga jag : )

Iaf så är jag helt otroligt trött i kväll. Men trött på ett bra och skönt sätt. I natt kommer jag nog att somna helt otullad skulle jag tro. Och om inte allt för länge så kommer jag nog i väg till mitt älskade Dikanäs igen....

Ha det gott så ses vi i morgon...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress