Sol sol och sol...


Men bara 5.7 grader ute. Hm lite väl kallt för ett besök på solterassen ; )
Hemresan gick jättebra. Det kanske kommer att gå att resa utan paniken i magen iaf : )
För en gångs skull så kunde jag glömma bort att jag flög periodvis under både ner och hem resan , med andra ord en liten förbättring.

Hotellet Rio Piedras var helt super. Rent och snyggt men med jättehårda sängar. Det var bara sängarna som sög och det ordentligt. Dom är nog tänkt till betydligt tyngre resenärer än vi. Får känna mig lätt som en fjäder för en gångs skull ; )

Färgsättningen var lite mörk, lite mörkare stengolv och mörkare träslag. Det i kombination med guloranga textilier gjorde att det såg lite "mörkt"ut i första intrycket. Men upp med det stora terass fönstret som täckte hela vardagsrummet så genast blev det mycket ljusare.

Terassen var en drömm med 5 solstolar och bord och stolar för fem personer. Där gjorde vi allt , solade, sov, åt, läste och bara slappade. Vi hade sol från morgonen till 18 på kvällen. Det var jätteskönt att det var skugga senare för då blev det lite svalare men ändå varmt nog för att sitta och surra och ta ett glas vin och umgås. 

Skickar med lite bilder , dom kommer inte i någon särskild ordning men jag hoppas att dom visar lite om hur fint det var...



Vår lägenhet Nr 706




Utsikten från terassen : )




Tog en bild när jag låg och solade....Ingen björk här inte : )




En annan av dom stora terasserna. Den under oss




Nattvy över Puerto Rico




Kan bli beroendeframkallande, men den är god ; )




Amadores, en underbart vacker badstrand ca 20 min promenad bort från oss.




Den lokala "bussen" till Mogan och Anfi + Arginagin




Här ska jag bo ngn gång...




På detta Hotell : )




Staden Agaete dör färjan till Teneriffa utgick ifrån




En snöklädd topp på Teneriffa. Hemlängtan....Nä tror inte det : )




Koj fiskar på Loco Parque. Kostnad ca 100.000 dollar per st




Pingvinlandet. Dom sprutade ner 13 ton snö per dygn genom hålen i taket för att klimatet skulle bli så likt som möjligt.




Sjölejon uppvisning




Rädda Willy....Otroligt maffiga djur. Stora men smidiga som få..




Mina favoriter...




Kanarieöarnas grafitti ; )




Vacker men lite för mycket tänder för min smak




Som en tavla




Det blev mycket av dessa varor, gott!? Ja visst!!

Ett litet axplock av det vi har fått vara med om och uppleva. Längtar tillbaka och jag kan verkligen rekomendera allt som vi har gjort. En resa för livet som kommer att knyta i hop vår familj och ge oss många gemensamma minnen att samlas runt i framtiden...


Ha det gott sås ses vi senare...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress